شناسهٔ خبر: 2961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میرشفیع خبر داد:

آسفالت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردم/ مشارکت روستاییان؛ نمونه اقتصاد مقاومتی

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزير راه و شهرسازی گفت: درسال جاری ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردم در کشور آسفالت شده است.

یه گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي راه و شهرسازي استان بوشهر٬ معاون راه روستایی وزير راه و شهرسازی درحاشیه بازدید از جاده میانی شهرستان دیر گفت: در سال جاری ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردم در کشور آسفالت شده است.

سید حسین میرشفیع افزود: همچنین حدود ۶۰۰ کیلومتر راه دیگر نیز از سوی مردم درخواست مشارکت برای آسفالت شده است.

وی ادامه داد: دراین طرح هزینه آسفالت راه های روستایی را مردم می دهند و دولت نیز قیر آن را تامین می کند و مشارکت روستاییان درساخت راه ها نمونه اقتصاد مقاومتی است.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم اکنون درکشور ۱۵۲هزار کیلومتر راه روستایی برای استفاده مردم روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت نیاز است اما براساس برآورد کارشناسان درافق چشم انداز ۱۴۰۴ پیش بینی ۱۷۳ هزار کیلومتر راه روستایی درانجام شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۵۲ هزار کلومتر راه روستایی هم اکنون ۱۰۳ هزار کیلومتر راه آسفالت، ۲۷ هزار کیلومتر راه شوسه وجود دارد و ۲۳ هزار کیلومتر نیز راه باید احداث شود تا روستاها بالای ۲۰ خانورا جمعیت از راه روستایی برخوردار شوند.

وی گفت: در صورتی که ۱۷هزار کیلومتر راه های موجود روستایی آسفالت بشود، ساکنان همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار جمعیت از راه روستایی آسفالت برخوردار می شوند.

معاون راه روستایی وزیر راه وشهرسازی افزود: موضوع مهم در ارتباط با راه های روستایی آسفالت این است که از مجموع ۱۰۳ هزار کیلومتر ۵۴ هزار کیلومتر آن عمر بالای۱۰سال دارد و نیاز به سرمایه گذاری زیادی برای حفظ و نگهداری آنها است.

وی اظهارکرد: براساس برنامه پنجم توسعه باید همه روستاهای کشور برخوردار از راه بشوند که برای تحقق این مهم حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازدارد و تامین این میزان اعبتار در یک و دوسال شدنی نیست.

معاون راه روستایی وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: امسال از اعتبارات تبصره ۲۲، قیر استانی برای راه های روستایی کشور حدود ۱۲هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

میرشفیع گفت: با برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی با پیمانکاران تلاش ما این است که میزان کار انجام شده بیشتر از اعتبار تخصیصی باشد و بتوانیم تا پایان سال مالی جاری دو هزار کیلومتر راه روستایی دیگر را آسفالت کنیم که با این وضعیت میزان راههای آسفالت روستایی کشور به ۱۰۵ هزار کیلومتر می رسد و ۹۰ درصد جمعیت روستایی از راه آسفالت برخوردار می شوند.

وی درباره شاخص همواری راهها گفت: شاخص همواری راه ها در کشور از سال آینده اجباری خواهد شد و مردم باید از همواری راهها رضایت مندی داشته باشند. میرشفیع ادامه داد: ازسال آینده همه جاده احداثی باید درزمان بهره برداری باید شاخص های همواری، استاندارد و پنج سال ضمانت داشته باشند./

نظر شما