شناسهٔ خبر: 29642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی بردسکن خبر داد:

آغاز عملیات ماسه آسفالت و چیپسیل ۱۰ کیلومتر از محور بردسکن - درونه - طبس در خراسان رضوی

كاميار رضا رياضی رئيس اداره راه و شهرسازی بردسكن رئیس اداره راه و شهرسازی بردسکن از آغاز عملیات ماسه آسفالت و چیپسیل بیش از ۱۰ کیلومتر از محور بردسکن - درونه - طبس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، کامیار رضا ریاضی با اعلام این خبر گفت: محور بردسکن- درونه دروازه ورودی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی به استان خراسان رضوی و همچنین محل تردد زائران بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) از استان‌های یزد و اصفهان است که رسیدگی و توجه به این محور را ضروری‌تر می‌کند.  

وی در تشریح عملیات انجام شده افزود: یکی از روش‌های مرمت و ترمیم رویه راه‌های تخریب شده درزگیری و لکه‌گیری مسیر است که در محور بردسکن - درونه نیز همین روش به اجرا درآمده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی بردسکن در خصوص روش چیپسیل و ماسه آسفالت توضیح داد: در این روش ابتدا ترک‌های مسیر قبل از اجرای لایه رگلاژی آسفالت با قیر امولسیون پر می‌شود، پس از آن ماسه روی قیر پخش می‌شود و درزهای موجود پر گردیده و بعد از آن یک لایه ماسه آسفالت توسط گریدر پخش و جهت رگلاژ و پروفیله‌کردن مسیر انجام می‌شود،‌ با اجرای این رویه و کوبیدن آن، درزها و ترک‌ها پر می‌شود که با این عمل در صورت روکش محور عمر روکش آسفالت بیشتر خواهد شد. 

نظر شما