شناسهٔ خبر: 29645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از راه‌های ارتباطی شهرستان خلخال؛

اتمام پروژه بهسازی، تعریض محور خروجی خلخال - اسالم قبل از فصل سرما/ اجرای عملیات راهداری در محورهای خلخال -اسالم، خلخال به پونل و سه‌راهی شاهرود -شاهرود

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه بهسازی، تعریض و روکش آسفالت محور خروجی خلخال به سمت اسالم قبل از فصل سرما تکمیل و به اتمام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از راه‌های ارتباطی شهرستان خلخال با اعلام این مطلب افزود: عملیات اجرایی پروژه بهسازی و تعریض و روکش آسفالت محور خروجی خلخال به سمت اسالم به طول ۳/۲ کیلومتر با هدف کاهش ترافیک و تصادفات و همچنین تسهیل در ترافیک عبوری محورهای ورودی شهرستان خلخال در سال ۱۳۹۴ آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به وجود مناطق و جاذبه‌های گردشگری در این منطقه و طبیعت زیبا و مناظر منحصر به فرد جاده‌های خلخال-اسالم و خلخال-پونل، همه سالانه حجم زیادی از مسافران و گردشگران از طریق همین مسیر وارد شهرستان خلخال می‌شوند که اتمام پروژه تعریض و بهسازی ورودی خلخال، کاهش تراکم ترافیک، افزایش ایمنی و تسهیل عبور وسایط نقلیه و رضایت‌مندی مسافران را به همراه خواهد داشت.

محبت خواه تصریح کرد: در حال حاضر عملیات بهسازی و تعریض دوطرفه جاده قدیمی شامل زیرسازی و روکش آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ۳/۱ کیلومتر از طول پروژه زیرسازی به‌طور کامل در هر دو طرف انجام یافته و یک لایه روکش آسفالت (لایه بیندر) در همان طول اجرا شده است و سعی بر آن است تا شروع فصل سرما ۱۰۰ متر باقیمانده از عملیات زیرسازی و روکش لایه اول به اتمام برسد.

وی به پروژه‌های بهسازی و بازیافت سرد در محورهای خلخال اشاره کرده و گفت: پروژه عملیات بهسازی، بازیافت سرد و لکه‌گیری و روکش آسفالت محور خلخال به اسالم، خلخال به پونل و سه‌راهی شاهرود به شاهرود در مجموع به طول ۲۶/۴ کیلومتر است. و طبق مطالعات انجام شده و با توجه به خرابی‌های سازه‌ای و عملکردی موجود در سطح راه‌ها و حجم سنگین ترافیک، برای بهسازی ۲۲ کیلومتر از محورهای مذکور از روش بازیافت سرد آسفالت به همراه اجرای روکش آسفالت اقدام شده و مابقی مسیر به صورت لکه‌گیری با روکش آسفالت اجرا می‌شود.

نظر شما