شناسهٔ خبر: 29648 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در دانشگاه هنر و معماری یزد برگزار می‌شود:

توسعه فضایی پایدار در پرتو اندیشه ایران‌شهری

پوستر نشست اول سلسله نشست‌های ایران‌شهر-یزد با محوریت توسعه فضایی پایدار در پرتو اندیشه ایران‌شهری در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اولین نشست سلسله نشست‌های ایران‌شهر-یزد با محوریت توسعه فضایی پایدار در پرتو اندیشه ایران‌شهری چهارشنبه ۱۲ آبان ماه برگزار می‌شود.

این نشست با سخنرانی دکتر مظفر صرافی در دانشکده هنر و معماری یزد به آدرس خیابان امام خمینی (ره)، کوچه سهل بن علی از ساعت ۹:۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

چندی پیش نخستین نشست ایران‌شهر استان قزوین نیز با سخنرانی دکتر سید محمد بهشتی و محوریت بازخوانی اندیشه ایران‌شهری در این استان برگزار و به تحلیل این مفهوم پرداخته شد.

گفتنی است تاکنون ۱۶ نشست از سلسله نشست‌های اندیشه ایران شهری در خانه گفتمان شهر و معماری برگزار شده است. نشست شانزدهم تحت‌عنوان فرهنگ و مساله شهر در گفتمان مدیریت‌شهری در ایران معاصر، نشست ۱۵ تحت‌عنوان فضاهای عمومی شهری و ذهنیت پولی، نشست ۱۴ تحت‌عنوان دیالکتیک خاص و عام؛ حکمت خسروانی، نشست ۱۳ تحت عنوان بررسی بنیادهای هویت ملی ایران، نشست ۱۲ تحت‌عنوان دیالکتیک عام و خاص؛ حکمت خسروانی، نشست ۱۱ تحت عنوان اندیشه ایران‌شهر و ملاحظات ارتباطی آن، نشست ۱۰ تحت‌عنوان توسعه فضایی پایدار در پرتو اندیشه ایران‌شهری، نشست ۹ تحت‌عنوان جایگاه عرفان و تصوف‌اسلامی در اندیشه ایران‌شهری، نشست هشت تحت‌عنوان شهر آرمانی و شهر واقعی، نشست هفت تحت‌عنوان اندیشه ایران‌شهر و دیالکتیک عام و خاص، نشست ۶ تحت‌عنوان مدلی برای تحلیل ایران‌شهری، نشست ۵ تحت‌عنوان شهر در اندیشه ایران‌شهری، نشست ۴ تحت‌عنوان شهر ایرانی به مثابه زمینه ارتباطات انسانی و ۳ نشست اول تا سوم در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) در تهران برگزار شده است.

نظر شما