شناسهٔ خبر: 29654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

بازنگری طرح تفصیلی شهر میناب کلید خورد

میناب مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از استارت بازنگری طرح تفصیلی شهر میناب کلید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی با اشاره به این موضوع که تهیه طرح تفصیلی شهر میناب پس از طی سال‌ها و گذشت افق زمانی ملاک عمل قرار گرفته است، افزود: موضوع و مسائل شهرسازی همواره از پیچیده‌ترین مسائل حقوقی به شمار می‌رود و شهرها منبع اصلی فعالیت اجتماعات انسانی‌اند که در این فضاها تعارض میان انسان و طبیعت به حد اعلای خود می‌رسد در این میان هدف شهرسازی و طرح‌های آن ایجاد رابطه‌ای خوب و پایدار میان افراد جامعه با محیط طبیعی و مصنوع (انسان‌ساخت) آن‌ها است.

وی تصریح کرد، نظم‌بخشی به ساخت و سازهای شهری از طریق ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی مهم‌ترین هدف شهرسازی و طرح‌های تفصیلی و راهبردی تلقی می‌شود.

گورانی یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح تفصیلی را زیست پذیری شهرها دانست و کیفی‌سازی زندگی را از جمله دلایل تهیه اجرای طرح تفصیلی عنوان کرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه در طرح‌های تفصیلی فقط کالبد شهری مدنظر نیست بلکه بهبود زیست شهری شهروندان، هدف اساسی این‌گونه طرح‌هاست، گفت: بازنگری طرح تفصیلی میناب به عنوان بستر توسعه جهشی و تحقق اهداف توسعه پایدار این شهر در آینده نزدیک است. 

گورانی افزود: از این پس به منظور رعایت ضوابط و مقررات در ساخت و سازهای شهری میناب، کمیته تخصصی شورای راهبری طرح در محل مدیریت شهرسازی و معماری تشکیل و تمامی موارد مرتبط با طرح در چارچوب ضوابط در این کمیته بررسی می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد، این طرح با همکاری شهرداری میناب و راه و شهرسازی هرمزگان تهیه و با مشاور ذیصلاح شهرسازی جهت بازنگری قرارداد منعقد شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار امیدواری کرد، با توجه به اهمیت این طرح جهت اجرای پروژه‌های شهرداری بتوان تا بهار ۹۶ تهیه و به تصویب رساند.

نظر شما