شناسهٔ خبر: 29658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

اقتصاد مقاومتی راهی برای دست‌یابی به توسعه پایدار

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اقتصاد مقاومتی در راه و شهرسازی یعنی حفظ، نگهداری و ارتقای راه‌ها، بافت‌های فرسوده و محله‌های تاریخی، توسعه و گسترش بسترهای ارتباطی و ایمن‌سازی راه‌های موجود، نظارت مستمر برای ساختن خانه‌های ایمن و پایدار با عمر مفید استاندارد، برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرهای با کیفیت که ساکنانش در آن احساس آرامش کنند و اختصاص زمین و سرمایه‌های موجود برای توسعه همه‌جانبه کشور که همه این‌ها منجر به خودکفایی و تحقق توسعه پایدار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، پس از نام‌گذاری سال ۹۵ به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری، این موضوع به عنوان یکی از دستور کارهای ثابت جلسات شورای مدیران این اداره کل بوده و در همین راستا در روزهای نخست سال جاری مسئول پروژه‌های اقتصاد مقاومتی راه و شهرسازی استان قزوین از سوی مدیرکل دستگاه منصوب شده است.

حامدمانی فر در جلسه شورای مدیران با تأکید بر اهمیت جاری سازی موضوع اقتصاد مقاومتی در همه امور گفت: دست یافتن به توسعه و پیشرفت پایدار یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امروز بوده و ما نیز در همین راستا خواستار تحقق آن هستیم.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی حفظ، نگهداری و توانمندسازی آنچه داریم و دست یافتن به بهترین و آخرین دستاوردهایی که هنوز به دست نیاورده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های بومی و درونی.

مانی فر تأکید کرد: از همان روزهای نخست سال، سیاست و برنامه‌ریزی این اداره کل بر همین اساس صورت گرفته و همچنان نیز هدف‌گذاری و پیگیری برای تحقق آن‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

مانی فر یادآور شد: مدیریت هزینه‌ها و همچنین مدیریت امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دارد نیز می‌تواند شامل بحث اقتصاد مقاومتی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه منظور از رعایت الگوی اقتصاد مقاومتی، تحت فشار قرار گرفتن و عدم استفاده از امکانات نیست، افزود: با برنامه‌ریزی و تعریف دستور کار برای بهره‌برداری از امکانات در اختیار می‌توان شاهد صرفه‌جویی قابل‌توجهی در این عرصه باشیم.

مانی فر اضافه کرد: تعریف مراتب اولویت و اهمیت برای انجام امور با توجه به سیاست‌های دولت و وزارتخانه متبوع، یکی از اساسی‌ترین راهکارهایی است که می‌تواند سرمایه و امکانات موجود را در مناسب‌ترین و بهترین جهت ممکن هدایت نماید.

رئیس شورای مدیران همچنین عنوان کرد: همان‌گونه که ضرورت دارد برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام برنامه‌ریزی‌شده و اولویت‌بندی تعریف شود، باید برای امور داخلی سازمان نیز مراتب اهمیت قائل شده و با توجه به لزوم انجام کارها، موارد را پیش برد.

نظر شما