شناسهٔ خبر: 29674 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت خبر داد:

جابجایی بیش از ۲۱۲ هزار نفر مسافر در شش ماهه اول امسال از فرودگاه رشت

فرودگاه رشت مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت گفت: بیش از ۲۱۲ هزار نفر مسافر در شش ماهه اول امسال از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه، اهواز، کیش و استانبول جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت، مدیرکل این فرودگاه استان گیلان اعلام کرد: تعداد دویست و دوازده هزار و ۳۶ نفر مسافر در قالب دو هزار و ۴۸ سورتی پرواز از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به مقاصد فوق‌الذکر جابجا شدند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۳۴/۵ درصد افزایش داشته است.

غلامرضا کریم آقایی با بیان اینکه بیشترین پرواز و مسافر در شهریورماه بوده است، افزود: از دو هزار و ۴۸ سورتی پرواز انجام شده، دو هزار و یازده سورتی پرواز داخلی و ۳۷ سورتی پرواز خارجی در این مدت از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت همچنین از انجام پروازهای غیر برنامه‌ای در این فرودگاه خبر داد و گفت: تعداد شش هزار و ۵۶۰ مورد پرواز غیر برنامه‌ای اعم از پروازهای آموزشی غیرنظامی، پروازهای آموزشی نظامی، پروازهای وارسی دستگاه‌های کمک ناوبری و پروازهای مأموریت ویژه در شش ماهه اول امسال از این فرودگاه پذیرش شده است.

وی از جابجایی هزار و ۸۸۸ تن بار در شش ماهه اول امسال از این فرودگاه خبر داد و افزود: اخیراً پرواز عتبات از فرودگاه رشت راه‌اندازی شده و در صدد افزایش پرواز به مسیرهای داخلی و خارجی هستیم.

نظر شما