شناسهٔ خبر: 29704 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

خلبان ایرباس جدید ایران ایر عنوان کرد:

آغاز عملی نوسازی ایران‌ایر با الحاق اولین ایرباس

حسن قاسمی خلبان نخستین ایرباس جدید ایران ایر تصریح کرد: با الحاق نخستین فروند ایرباس A۳۲۱ به ناوگان هوایی ایران ایر، روند نوسازی ناوگان هوایی این شرکت به طور عملی آغاز شد.

حسن قاسمی خلبان نخستین ایرباس جدید ایران ایر آرامش و آسایش سفر و کاهش هزینه‌ها را از مزیت‌های مهم نوسازی ناوگان هوایی ایران برشمرد و تاکید کرد، هواپیماهای نو ارایه خدمات هوایی را به مسافران تسهیل می کند.

وی افزود: هواپیمای ایرباس A۳۲۱ روز پنجشنبه گذشته (۲۳ دی) وارد ناوگان هوایی کشور شد، پس از انجام آزمایش های فنی و مهندسی در شهر هامبورگ آلمان با هدایت تیم پروازی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) عازم فرانسه و از شهر تولوز این کشور به طور مستقیم وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

معاون عملیات ایران ایر با بیان اینکه این هواپیما با بیش از ۱۰ نفر از خلبانان، مهمانداران و خدمه پروازی ایران ایر از تولوز فرانسه عازم تهران شد، گفت: در مجموع پس از ۵ ساعت و ۱۱ دقیقه پرواز، نخستین ایرباس A۳۲۱ ساعت ۱۴ و ۴۶ دقیقه روز ۲۳ دی‌ماه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

قاسمی تاکید کرد: بدون شک استفاده از هواپیماهای نو برای شرکت‌های هوایی مزیت‌های زیادی دارد، زیرا هواپیماهای جدید علاوه بر کم هزینه بودن، قطعات کمتری نیز نیاز دارند.

خلبان نخستین ایرباس جدید ایران ایر ابیان داشت: با الحاق نخستین فروند ایرباس A۳۲۱ به ناوگان هوایی ایران ایر، روند نوسازی ناوگان هوایی این شرکت به طور عملی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شرکت ایرباس متعهد شده تا پایان امسال دو فروند هواپیمای ۳۳۰ از ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده را به ایران ایر تحویل دهد و علاوه بر این شرکت هواپیمای سازی ATR (زیر مجموعه ایرباس) نیز چند فروند از این هواپیماهای ۷۰ نفره را به ایران ایر تحویل خواهد داد.

جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد و افزایش بیش از ۵۰ هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل فراهم می کند.

در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای. تی. ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است.

خرید همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است و ایران ایران ۸۵ درصد منابع مالی آن را از فایناس خارجی و ۱۵ درصد آن را از منابع داخلی و تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین می کند.

در مراسم ورود هواپیمای جدید «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی، «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعال شرکت فرودگاه ها، معاونان وزیر راه وشهرسازی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و هنگام ورود این هواپیما به آشیانه انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.

نظر شما