شناسهٔ خبر: 29745 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در ديدار سفیر ایران و وزیر حمل و نقل ارمنستان مطرح شد؛

گسترش روابط ايران و ارمنستان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت

ايران و ارمنستان واهان مارتیروسیان وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان و سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی در ایروان، گسترش روابط دو کشور به ویژه در عرصه حمل و نقلی، ترانزیتی و ارتباطات را بررسی کردند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، مارتیروسیان در این دیدار با اشاره به اهمیت همگرایی و همکاری اقتصادی دو کشور، زمینه های گسترش روابط ایران و ارمنستان را بسیار وسیع و در برگیرنده حوزه های مختلف خواند.

ايرنا به نقل از خبرگزاری آرمن پرس.ای ام نوشت: وزیر حمل و نقل ارمنستان در دیدار سفیر ایران تاکید کرد که انگیزه دو سویه برای گسترش همکاری های مستمر و سودمند وجود دارد و انتظار می رود، مناسبات هر چه بیشتر در سطح بالاتری قرار گیرد.

سجادی سفیر ایران نیز در این دیدار با تبریک به مارتیروسیان برای انتصاب به سمت وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان گفت که عملی شدن توافق های نهایی شده، تاثیر زیادی در افزایش همکاری های دو کشور دارد.

سفیر ایران همچنین بر اهمیت عملی شدن برنامه ریزی ها برای استفاده از توانمندی های دو کشور با هدف افزایش ارزش روابط اقتصادی به ویژه در حوزه مرتبط با حمل و نقل و ارتباطات تاکید کرد.

سجادی گفت: ایران و ارمنستان از امکانات زیادی برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی برخوردارند که باید با همکاری و برنامه ریزی دولتی و بخش خصوصی در این زمینه اقدام کرد.

ارزش روابط اقتصادی سالانه دو کشور معادل سه میلیون و ۲۵۰ هزار دلار است که سهم ایران سه میلیون دلار و و سهم ارمنستات ۲۵۰ هزار دلار می باد که قابلیت های بسیار زیادی برای افزایش دارد.

ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.

نظر شما