شناسهٔ خبر: 29795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کرمان جنوبی انجام شد:

رفع تصرف ۲۳۰۰ مترمربع از زمین‌های شهرستان جیرفت در کرمان جنوبی

رفع تصرف مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از رفع تصرف ۲۳۰۰ مترمربع زمین‌ در شهرستان جیرفت کرمان جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: این تصرفات شامل ۸ قطعه زمین در محله حسین آباد و اکبر آباد به میزان ۲۳۰۰ مترمربع از اراضی شهرستان جیرفت با اقدام به موقع ضابطین یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان و همکاری تیم حفاظت نمایندگی راه و شهرسازی جیرفت پس از اخذ مجوز از مقام قضایی رفع شد.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده افزون بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تخمین زده می‌شود.

قابل ذکر است اراضی فوق‌الذکر به‌صورت شفته، حصار، اسکلت و دیوار چینی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: صرف نظر از تنوع کاری راه و شهرسازی، یکی از وظایف خطیر این اداره، حفاظت از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرها است

وی همچنین افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف، نسبت به برخورد با متصرفین تلاش خواهیم کرد و به افراد سودجو فرصت تعرض به بیت‌المال را نخواهیم داد.

وی گفت: چنانچه شهروندان قصد خرید املاک و اراضی در محدوده و حریم شهرها را دارند ابتدا استعلامات لازم را از طریق اداره کل راه و شهرسازی صورت دهند تا ناخواسته جزء متصرفان اراضی دولتی قرار نگیرند.

نظر شما