شناسهٔ خبر: 29845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

احداث آزادراه تبریز - بازرگان متوقف شد

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از توقف احداث آزادراه تبریز - بازرگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، توحید اخلاقی در دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی (عاشورا) با اشاره به عملکرد این اداره کل گفت: در ارتباط با اجرای طرح اسکان پایا در تبریز، انجام مطالعات امکان‌سنجی، احداث و راه‌اندازی دفاتر صورت گرفته است...

وی افزود: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اخلاقی از احداث ۸۳۲ واحد مشارکتی در سایت‌های مسکن مهر خبر داد و افزود: پیش‌بینی ۲۳۳۰ میلیارد ریال برای ۱۲ هزار واحد روستایی در قالب تسهیلات طرح ویژه روستایی و پیش‌بینی پروژه ۳ هزار واحدی  و تکمیل ۱۲ پروژه ۱۹۷۵ واحدی توسط بنیاد مسکن صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از عدم موافقت سرمایه‌گذار خارجی با سود مشارکت موردنظر در احداث آزادراه تبریز ـ بازرگان خبر داد و افزود: به دلیل اختلاف در سود میان سرمایه‌گذار خارجی و وزارت راه و شهرسازی این احداث به توافق نرسید و فراخوان جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور انجام و در حال طی مراحل انتخاب سرمایه‌گذار و متعاقبا عقد قرارداد جهت احداث این آزادراه است.

اخلاقی با اشاره به هسته‌های کلیدی بخش راه و شهرسازی گفت: دو هسته کلیدی بخش راه و شهرسازی استان مربوط به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و نوسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های قدیمی است.

مدیرکل راه و شهرسازی از افتتاح خط آهن میانه - تبریز تا بستان‌آباد در سال آینده خبر داد و افزود: احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه تبریز بازخوانی نقشه‌ها توسط شرکت ایتالیایی در دست انجام است.

نظر شما