شناسهٔ خبر: 2990 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سودانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

موافقت مجلس با تصویب بندپیشنهادی حمایت از بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل دربودجه 94

ناصر سودانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام حمایت از تصویب بند "ل" تبصره 5 لایحه بودجه 94 در نهاد قانون‌گذاری گفت: اعتبارات دولتی محدودند و باید بسترهای تشویق سرمایه‌گذاری را ایجاد کرد تا بخش خصوصی به توسعه حمل و نقل کشور بشتابد.

ناصر سودانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره بند "ل" تبصره 5 لایحه بودجه 94 گفت: برخی کشورها با اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به توسعه حمل و نقل داخلی خود کمک می‌کنند و پس از احداث بزرگراه هزینه‌های آن را از طریق عوارض از مردم دریافت می‌کنند اما استفاده از این ظرفیت‌ در ایران هنوز بالفعل نشده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های ساخت بزرگراه‌ها باید در بازه زمانی 20 – 10 سال مسترد شوند افزود: دولت با پرداخت یارانه و تسهیلات به طرح های عمرانی می‌تواند سرمایه‌گذاران را برای حضور در این عرصه تشویق کند تا بخش خصوصی به توسعه حمل و نقل کشور بشتابد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: اجرایی شدن بند "ل" تبصره 5 لایحه بودجه 94 اقدام بسیار خوبی است چون این امکان را فراهم می‌آورد که در زمینه توسعه حمل‌ونقل کشور تهاتری عمل شود یعنی با ورود بخش خصوصی می‌توان تجهیزات مورد نیاز را از کشورهای خارجی تامین کرد و هزینه آن را از دلارهای بلوکه شده کشورمان پرداخت.

در بند "ل" تبصره 5 لایحه بودجه 94 آمده است: به صندوق توسعه ملي در سال 1394 اجازه داده مي شود تا نسبت به اعطاي تسهيلات ارزي و ريالي به سرمايه گذاران بخش خصوصي و يا تعاوني براي طرح هاي توسعه اي شقوق مختلف حمل و نقل بدون انتقال مالكيت و با معرفي وزارت راه و شهرسازي و تضمين سازمانها و شركتهاي تابعه و ذيربط اين وزارتخانه در قبال اخذ حق دسترسي تا استهلاك اصل سرمايه و سود آن از استفاده كنندگان اقدام نمايد./

نظر شما