شناسهٔ خبر: 29900 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

انتصاب در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل

ترکیبی طی حکمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، جبارعلی ذاکری به عنوان معاون ساخت و توسعه راه آهن این شرکت و سید مسعود نصر آزادانی معاون سابق ساخت و توسعه راه‌آهن این شرکت به عنوان مجری پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان منصوب شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در مراسم تودیع و معارفه معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بندرها و فرودگاه‌ها با حضور سعید محمد زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، محمد رحمتی، رئیس هیئت‌مدیره و جمعی از مدیران برگزار شد و جبار علی ذاکری جایگزین سید مسعود نصر آزادانی در این سمت شد.

محمد زاده در این جلسه با اشاره به مأموریت سنگین شرکت ساخت و توسعه اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش شبکه حمل‌ونقل ریلی یکی از مأموریت‌های اصلی ما تسریع در اجرای طرح‌های ریلی کشور است و این مأموریت بزرگ نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و تفکر سازنده است که به‌واسطه تهیه یک برنامه مدون به انجام می‌رسد و تلاش می‌کنیم در این راه از تمامی ظرفیت‌های موجود بالأخص ظرفیت‌های بالقوه مهندسان شرکت ساخت و توسعه بهره گرفته شود.

وی با تأکید بر اهمیت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان عنوان کرد: این خط آهن یکی از پروژه‌های مهم شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری بیشتر این پروژه را در زمان معین و باکیفیت مناسب به پایان برسانیم و در همین راستا سید مسعود نصر آزادانی با توجه به تجربیات ارزنده در بخش راه‌آهن به‌عنوان مجری این پروژه منصوب می‌شود.

در ادامه این جلسه نصر آزادانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه همکاران معاونت راه‌آهن شرکت بیان داشت: در سال‌های پس از جنگ سال‌های ۱۳۹۳  و ۱۳۹۴ تأمین بودجه و اعتبارات در شرایط سخت  مثال‌زدنی است که با همراهی و همدلی مشاوران، و پیمانکاران با چالش جدی مواجه نشدیم.

وی افزود: علیرغم کمبود اعتبارات در دو سال گذشته پیشرفت پروژه‌های ریلی در بخش زیرسازی، روسازی و ایستگاه‌ها معادل پیشرفت در سال‌های ۹۳-۱۳۹۰ است و در شرایطی است که آخرین تخصیص نقدی اعتبار آبان ماه سال گذشته بوده است و با تمام این شرایط تمام تلاش ما مبنی بر اتمام پروژه‌های در دست‌ساخت به‌ویژه در کریدورهای ملی و بین‌المللی بوده است.

معاون اسبق ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها برنامه‌ریزی برای اتصال پنج مرکز استان کشور را به شبکه ریلی را از مهم‌ترین اقدامات در این معاون دانست و افزود: برنامه‌ریزی برای اتمام ۵۹۱ کیلومتر طرح ریلی در سال جاری نشان‌دهنده اعتماد به توان مجموعه در پیشبرد اهداف تعیین‌شده است و ازآنجاکه ۵۰ بخش اعظمی از وظایف شرکت ساخت در حوزه راه‌آهن تعریف‌شده است نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر به‌منظور همگام شدن با برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته‌شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود در شرکت عنوان کرد: تصمیم‌سازی مؤثر، تأثیرگذاری در فرایند‌های قانون‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها و بهره‌مندی از توان مهندسان داخلی بخشی از راهکارها به‌منظور برون‌رفت از مشکلات در این حوزه است.

علی ذاکری که پیش‌ازاین در سمت مجری راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان فعال بود اظهار داشت: این پروژه از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور است  که در حال حاضر قرارداد آن نهایی و آماده‌شده است و به‌زودی به امضا می‌رسد، مسیر نهایی شده است و ایستگاه‌های مبدأ و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز مشخص‌شده است.

وی افزود: علی‌رغم برخی شبهات این پروژه قرارداد پیمانکاری دارد  و LC  آن نیز گشایش‌یافته است.

 در پایان لازم به ذکر است محمد رحمتی رئیس هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه نیز  بر هم‌افزایی بیشتر ارکان مختلف شرکت به‌منظور استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

نظر شما