شناسهٔ خبر: 29902 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رحمتی خبر داد:

اعزام ۷۵ اکیپ با ۴۱۰ نیروی انسانی برای عملیات راهداری زمستانی در اردبیل/ اجرای طرح ضربتی سامانه مکان‌یابی ناوگان راهداری

علی رحمتی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: ۷۵ اکیپ راهداری زمستانی در ۱۰ شهرستان استان اردبیل درنظر گرفته شده که در ۹ راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه سیار مستقر هستند.

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل، درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: برای انجام عملیات راهداری زمستانی ۷۵ اکیپ در ۱۰ شهرستان به ۹ راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه سیار اعزام شده‌اند. از ۲۶۰ دستگاه راهداری موجود دراستان، در مجموع ۲۲۳ دستگاه برای عملیات زمستانی اختصاص یافته و ۴۱۰ نیروی انسانی عملیات برف‌روبی، نمک پاشی و یخ‌زدایی را برعهده دارند.

رحمتی تاکید کرد: امسال نیز قرار است از نیروی انسانی فصلی خصوصا درحوزه رانندگان ماشین‌آلات استفاده شود تا عملیات برف‌روبی با سرعت بیشتری انجام شود. خوشبختانه نیروهای راهدار استان اردبیل بسیار متعهد و فداکار هستند و از تلاش شبانه‌روزی خود برای خدمت‌رسانی به مسافران دریغ ندارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل با تاکید بر ضرورت توجه رانندگان محورهای استان اردبیل به توصیه‌های ایمنی و تجهیز به زنجیر چرخ، گفت: محورهای اسالم، صائین، گردنه حیران، گردنه سرچم و لنگان گرمی برف‌گیرترین محورهای استان اردبیل هستند. سامانه ۱۴۱ و شماره‌های مرکز پیام استان ۳۳۸۱۱۴۲۵، ۳۳۷۴۵۹۰۰ و ۳۳۷۴۵۹۰۲ می‌توانند یاری‌رسان مترددین باشند.

تامین نمک از استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار تن نمک و شن برای عملیات راهداری زمستانی دراردبیل تامین شده است، توضیح داد: این مصالح را از معادن سراب آذربایجان شرقی و ماهنشان زنجان خریداری و حمل کرده‌ایم. همچنین ماشین‌آلات راهداری را که اغلب عمری بالای ۴۰ سال دارند به طور مقطعی تعمیرکرده‌ایم و در اولین برف زمستانی که روزهای گذشته بارید در کمتر از ۲۰ ساعت تمام محورهای روستایی را بازگشایی کردیم.

رحمتی گفت: تا آخر هفته جاری سامانه مکان‌یاب این اداره کل برای تعیین وضعیت ناوگان راهداری و هدایت آنها به محل‌های بحرانی راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با تاکید بر تعامل خوب این اداره کل با پلیس و هلال احمر افزود: در گردنه‌های برف‌گیر استان محلی برای استقرار پلیس درنظر گرفته شده تا دوشادوش راهداران به تامین امنیت و سلامت رانندگان بپردازند. همچنین پایگاه‌های سیار و ثابت هلال احمر به مانیتورینگ نظارت تصویری راهداری دسترسی دارند و آماده همکاری در مواقع ضروری هستند.

نظر شما