شناسهٔ خبر: 29915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باقرجوان تشریح کرد:

تمهیدات راهداری زمستانی در آذربایجان شرقی/ اختصاص بیش از ۱۲۰۰ راهدار و ۶۳۹ ماشین‌آلات راهداری/ اعزام ۱۲۰ گشت‌ راهداری زمستانی به محورهای مواصلاتی استان

داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در مجموع ۱۲۳۴ نفر نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان و ۶۳۹ دستگاه ماشین‌آلات راهداری برای عملیات زمستانی استان آذربایجان شرقی آماده شده‌اند.

داریوش باقرجوان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در آذربایجان شرقی درمجموع ۱۴ هزار و ۴۷ کیلومتر راه برف‌گیر داریم و از اول آبان با شروع بارش برف، عملیات راهداری استان را آغاز کرده‌ایم و تمام محورها باز هستند.

باقرجوان تاکید کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی درمحورهای استان، رانندگان باید حتما زنجیر چرخ و جیره خشک به همراه داشته باشند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته  در۵۴ نقطه راهدارخانه فعال شده و آماده خدمت‌رسانی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: درمجموع ۱۲۳۴ نفر نیروی انسانی شامل ۶۴۴ نفر از پرسنل راهداری استان و ۳۸۱ نیروی راهدار خصوصی(۲۳۶ راننده استیجاری و ۱۴۵ کارگر فصلی) عملیات راهداری زمستانی را برعهده دارند و ۲۰۹ نفر نیز نیروی پشتیبان هستند و لیست اکیپ‌ها نیز آماده شده است. همچنین نمک و ماسه شکسته موردنیاز تامین شده و درحال حمل است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ دستگاه برای گشت راهداری زمستانی درنظر گرفته شده است، توضیح داد: تمام محورهای مواصلاتی استان از نوار شمالی کلیبر، اهر، سراب، ورزقان، خودآفرین، بستان آباد و درادامه هشترود و مراغه برف‌گیر هستند و شرایط جوی یکسانی دارند.

باقرجوان گفت: سامانه ۱۴۱ با ۱۰ خط آزاد آماده اطلاع‌رسانی به مسافران استان است. ضمن اینکه اپلیکیشن این سامانه بر روی تلفن همراه قابل نصب است. راهداران استان ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی هستند و امسال مشکل خاصی نخواهیم داشت.

ارائه لیست کشیک‌های راهداری آذربایجان شرقی به اورژانس و هلال احمر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی  با تاکید بر تعامل خوب این اداره کل با پلیس و هلال احمر افزود: راهداری آذربایجان شرقی آماده مدیریت بحران عملیات تخصصی زمستانی است و وضعیت راه‌ها به طور دائم با دوربین‌های کنترل سرعت و نظارت تصویری رصد می‌شود.

نظر شما