شناسهٔ خبر: 29928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد:

کارگاه آموزشی حرفه‌مندان و کارشناسان شهری با رهیافت‌های جدید بازآفرینی شهری پایدار

جلسه به همت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارگاه آموزشی حرفه‌مندان و کارشناسان شهری با رهیافت‌های جدید بازآفرینی شهری پایدار در شهرستان نیشابور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در این جلسه که در محل فرمانداری شهرستان نیشابور برگزار شد، فرشته رحمانی‌پور رئیس دفتر عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، ضمن خوش‌آمدگویی به مدعوین، ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت ارتقای آگاهی کارشناسان و حرفه‌مندان برای آشنایی با مفاهیم بازآفرینی شهری را مطرح کرد.

سپس عبدالناصر عرب‌پور معاون فنی و عمرانی فرماندار نیشابور نیز به اهمیت بازآفرینی در محدوده‌ها و محلات هدف اشاره کرد و وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی موجود شهر نیشابور را تشریح کرده و همچنین بر نقش سمن‌ها بر بازآفرینی شهری تأکید داشت.

همچنین در این کارگاه تخصصی، مهندس عطاران کارشناس دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران چارچوب مفهوم بازآفرینی و نیز سند ملی بازآفرینی شهری را تشریح کرد.

گفتنی است، در این جلسه علی صدر رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور به ارائه گزارش از تجارب بهزیستی در محلات سکونتگاه‌های غیررسمی نیشابور پرداخت و همچنین بر نقش مؤثر بهزیستی در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی اعم از برگزاری کلاس‌های آموزشی توانمندسازی بانوان و جوانان تأکید کرد.

احمدیان مشاور مطالعات توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نیشابور نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و حرفه‌مندان در توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی را بیان کرد و به ارائه گزارشی از فرآیند مطالعات و برنامه اقدام محلات در سکونتگاه‌های غیررسمی ارائه کرد.

در ادامه پورشاد تسهیل‌گر توسعه و کارشناس فنی ظرفیت‌سازی در پروژه مشترک سازمان ملل و جمهوری اسلامی به مفاهیم مشارکت اشاره کرد و همچنین به نقش مشارکت شهروندان در فرآیند برنامه‌ریزی تدوین سیاست‌های مختلف جهت افزایش ظرفیت مشارکت ساکنان محلات هدف برای نقش‌آفرینی در راستای اجرای اهداف بازآفرینی شهرهای استان را مهم عنوان کرد.

وی با تأکید بر ظرفیت‌سازی و جذب سرمایه‌های اجتماعی، مالی و نهادی که منجر به ارتقای و توسعه توان جامعه محلی برای رسیدن به یک درک مشترک برای حل مشکلات و معضلات مربوط به محلات هدف (سکونتگاه‌های غیررسمی) می‌گردد را مطرح کرد.

نظر شما