شناسهٔ خبر: 29933 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم مطرح کرد؛

حمایت مجلس برای ساماندهی به درآمدهای شهرداری/ اشکالات طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها برطرف می‌شود

سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، ساماندهی درآمد شهرداری‌ها را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: درخصوص مفاد طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، بحث و اشکالات آن برطرف می‌شود. همچنین در صورتی که دولت، لایحه را به مجلس ارائه کند با اولویت بیشتری نسبت به طرح، در دستور قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ارائه طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس، گفت: طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها جهت ساماندهی شهرداری‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. شهرها در تمام دنیا با مشارکت مردم و دولت‌ها اداره می‌شوند بدین‌صورت که برخی وجوه زیرساختی مانند حمل‌ونقل، مترو و فضاهای سبز با کمک دولت تامین و مابقی وجوه از طریق مشارکت‌های مردم و پرداخت عوارض متعدد تامین می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردمی که خدمات بیشتری دریافت می‌کنند باید عوارض بیشتری نسبت به سایرین پرداخت کنند، تصریح کرد: درخصوص مفاد طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، بحث و بررسی و اشکالات آن برطرف می‌شود، البته در صورتی که دولت، لایحه را به مجلس ارائه کند با اولویت بیشتری نسبت به طرح، در دستور قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه پایداری درآمدهای شهرداری به نفع شهر است، افزود: متاسفانه درآمد شهرداری‌ها در سال‌های گذشته و هم‌اکنون با انحرافات مالی بسیار روبه‌رو شده، تراکم‌فروشی سبب شده تا شهرداری‌ها از جایگاه اصلی خود دور شوند، شهرها به لحاظ زیباشناسی و معماری با بلندمرتبه‌سازی‌ها نیز تحت تاثیر درآمدهای ناپایدار قرار گرفته و درهم ریخته شده است.

مقدسی یادآور شد: در صورتی که درآمدهای شهرداری‌ها پایدار نشود، تمام فعالیت‌های عمرانی و سازه‌ها و در واقع شهرسازی به معنای واقعی به انحراف می‌رود. متاسفانه هم‌اکنون شهرداری‌ها با نابسامانی‌هایی مواجهند به گونه‌ای که هر شهرداری به یک روش درآمدهای خود را تامین می‌کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: شهرداری‌ها برای تامین منابع خود به راه‌هایی دست می‌زنند که در طولانی مدت آسیب جدی به جا خواهد گذاشت، بنابراین مجلس از شهرداری‌ها برای تامین درآمد پایدار حمایت می‌کند تا فعالیت آنها منظم شود. /

نظر شما