شناسهٔ خبر: 29948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت:

جزو اولین استان‌های کشور در انتزاع مدیریت راهداری از راه و شهرسازی هستیم/ اتمام پروژه‌های مسکن مهر/ انجام ۳۸ پروژه در حوزه فنی و اجرایی راه و شهرسازی اردبیل

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزو اولین استان‌های کشور در انتزاع مدیریت راهداری از راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل به انتزاع مدیریت راهداری از راه و شهرسازی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با ادغام مدیریت راهداری با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و راه‌اندازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها تمام اختیارات و مسؤولیت‌ها در حوزه راهداری به آن مجموعه انتقال یافت.

وی تصریح کرد: این انتقال به سرعت و با تعامل مناسب در سطح استان انجام شد تا استان اردبیل جز اولین استان‌های کشور باشد که در این انتزاع عملکرد قابل قبولی را داشته است.

محبت خواه افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان تعداد ۲۲۰ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین، ۴۰ دستگاه خودروی سبک به همراه راهدارخانه‌ها، انبارهای نمک، ادارات شهرستانی و پرسنل این حوزه را به اداره کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انتقال داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه در بحث مسکن مهر از لحاظ اتمام پروژه‌ها جزو استان‌های برتر کشور هستیم، تصریح کرد: ما نسبت به تکمیل ۴۷ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر اقدام کردیم و تا پایان سالجاری نیز با بهره‌برداری از یک هزار و ۱۷۰ واحد مسکن مهر در استان اردبیل شاهد بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان اردبیل خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر ساخت هشت مسجد با ۶ میلیارد تومان اعتبار و هفت مدرسه را با ۳/۵ میلیارد تومان منابع به همراه احداث یک باب کلانتری در سایت‌های مسکن مهر اجرا شده و یا در حال انجام است.

محبت‌خواه اظهار کرد: درحوزه فنی و اجرایی ما در احداث پروژه‌های دولتی نظیر بیمارستان، کتابخانه، مجتمع فرهنگی و ساختمان‌های ارزش افزوده مالیاتی ورود پیدا کردیم به طوری که در حال حاضر ۳۸ پروژه نظیر بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد و بیمارستان کوثر در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود:‌ در حوزه شهرسازی و معماری با هرگونه الحاق اراضی جدید به محدوده شهر اردبیل مخالفیم.

وی با بیان اینکه نسبت به تغییر کاربری‌ها ساخت و سازهای خارج از محدوده شهری در قالب کمیسیون ماده پنج و کارگروه‌های زیربنایی با حساسیت عمل کردیم، افزود: هیچ پروژه و پرونده‌ای بلاتکلیف و یا در نوبت صدور حکم قرار ندارد و به صورت کامل و با دقت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه هیچ‌گونه الحاق به محدوده شهر در اردبیل انجام نمی‌شود، بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم تا فضای سبز یا دیگر کاربری‌ها تغییر پیدا کند چرا که بالاتر از سرانه جمعیتی اردبیل ما فضای ساخت و ساز داریم به طوری که تا سقف ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در اردبیل امکان تأمین زمین برای ساخت و سازها را شاهد هستیم.

نظر شما