شناسهٔ خبر: 2995 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کاتب با اشاره به بند «ل» تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۴:

تبصره‌ لایحه بودجه درباره تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل تصویب می‌شود

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به عنایت نمایندگان به اهمیت توسعه صنعت حمل و نقل کشور گفت: بند «ل» تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۴ به تصویب مجلس خواهد رسید.

غلامرضا کاتب در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره نگاه مجلس به توسعه صنعت حمل و نقل کشور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۱۸ آذر در بررسی بخشی از طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب کردند معادل ریالی حداقل یک میلیارد دلار از محل فروش میعانات گازی به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی در قالب بودجه عمومی به نرخ روز محاسبه و برای توسعه حمل و نقل کشور به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یابد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: این منابع در قالب ردیف‌های مستقل و مشخص در قوانین بودجه سنواتی درج و وجوه دریافتی به صورت ماهانه به وزارت راه و شهرسازی پرداخت می‌شود تا این وزارتخانه وجوه دریافتی را برای توسعه و نگهداری راه‌ها٬ بنادر و حمل و نقل ریلی کشور هزینه کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بند «ل» تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۴ اظهار کرد: این بند از لایحه بودجه سنواتی نیز به تصویب مجلس می‌رسد تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی روند توسعه صنعت حمل و نقل کشور تسهیل شود.

در بند "ل" تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۴ آمده است: به صندوق توسعه ملي در سال ۱۳۹۴ اجازه داده مي شود تا نسبت به اعطاي تسهيلات ارزي و ريالي به سرمايه گذاران بخش خصوصي و يا تعاوني براي طرح هاي توسعه اي شقوق مختلف حمل و نقل بدون انتقال مالكيت و با معرفي وزارت راه و شهرسازي و تضمين سازمانها و شركتهاي تابعه و ذيربط اين وزارتخانه در قبال اخذ حق دسترسي تا استهلاك اصل سرمايه و سود آن از استفاده كنندگان اقدام نمايد./

برچسب‌ها:

نظر شما