شناسهٔ خبر: 29952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با خبرنگاران؛

آسفالت راه‌های روستایی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری/ پرداخت تسهیلات به ۱۳۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده/ احداث آزادراه یکی از نیازها و درخواست‌های مردم استان/ کسب رتبه اول کشوری کاهش تصادفات جاده‌ای

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به وضعیت مناسب راه‌های روستایی در این استان تأکید کرد که در بحث آسفالت این راه‌ها، اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است، وی همچنین گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان به پروژه‌های راه‌سازی استان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست با خبرنگاران استان اردبیل گفت: از مجموع ۴۷۶۸ کیلومتر راه روستایی استان بالغ بر ۲۵۹۳ کیلومتر آسفالت شده است و مابقی راه‌های روستایی شوسه و خاکی است.

وی ادامه داد: ۱۱۳۳ کیلومتر راه‌های روستایی استان نیز شوسه و ۱۰۴۲ کیلومتر راه روستایی خاکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در عین حال به پایین بودن آمار آسفالت راه‌های روستایی در شهرهای خلخال و گرمی در مقایسه با سایر شهرها تصریح کرد: البته به نسبت سال‌های گذشته کارهای زیادی در این دو شهرستان انجام شده و آمار آن‌ها با افزایش روبرو بوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطق روستایی جنوبی استان و در شهرستان‌های خلخال، هشتجین و... یادآور شد: در محور خلخال به اسالم از آسفالت بازیافت شد که برای اولین بار است. و در محور اردبیل آستارا هم برای اولین بار از آسفالت SMA (الیاف‌دار) استفاده شد.

محبت‌خواه با بیان اینکه بسیاری از راه‌های روستایی استان اردبیل به‌ویژه روستاهای بالای ۵۰ خانوار در زمان جهاد سازندگی و نیز سال‌های گذشته آسفالت شده‌اند، افزود: به همین دلیل نگهداری، بهسازی و ترمیم این راه‌ها بسیار مهم بوده و نیازمند اعتبار لازم است.

پرداخت تسهیلات به ۱۳۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ‌ تا به امروز به ۱۳۰۰ واحد مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان اردبیل تسهیلات بافت فرسوده پرداخت شده است.

محبت‌خواه افزود: در حاشیه شهرهای استان اردبیل و مکان‌های تاریخی ۱۴۸۱ هکتار بافت فرسوده در کل استان شناسایی شده و برای امسال نیز استان اردبیل ۱۵۰۰ واحد سهم برای اعطای تسهیلات داشت که تا به امروز برای ۱۳۰۰ واحد تسهیلات پرداخت شده و جزو استان‌های برتر کشور در این رابطه هستیم.

وی در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه راه به دو بخش پروژه‌های ملی و پروژه‌های استانی شامل می‌شود که احداث راه‌هایی مانند اردبیل ـ مشگین‌شهر و اردبیل ـ خلخال جزء پروژه‌های ملی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل محسوب می‌شوند.

وی افزود: از سال ۹۱ تا ۹۴ تنها ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار به پروژه‌های استان را داشتیم که خوشبختانه در سال گذشته برای اولین بار با پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش و جدیت در این امر ۴۴ میلیارد تومان به پروژه‌های راه‌سازی استان اردبیل اختصاص یافت که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل سال گذشته رتبه اول کاهش تصادفات جاده‌ای را در سطح کشور به خود اختصاص داد، تصریح کرد: احداث آزادراه برای استان اردبیل یکی از نیازها و درخواست‌های مردم استان اردبیل بوده که به این منظور در حال حاضر مطالعات میزان تردد در جاده‌های استان اردبیل به منظور احداث آزادراه توسط راه و شهرسازی استان در دست اقدام است.

محبت خواه تصریح کرد: امیدواریم با اتمام این مطالعات و ارائه نتایج آن به وزارت راه و شهرسازی بتوانیم بودجه‌ای مناسب جهت احداث آزادراه در استان اردبیل اخذ کنیم و قطعاً اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: خوشبختانه استان اردبیل در احداث و بهسازی راه‌های روستایی عملکردی بالاتر از میانگین کشوری دارد ولی در راه‌های روستایی شهرستان‌های خلخال و گرمی از میانگین سرانه پائین هستیم که سعی خواهیم کرد در این مناطق نیز با سرعت بیشتر به میانگین کشوری برسیم.

نظر شما