شناسهٔ خبر: 29955 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزادسازی بیش از ۳۱ هکتار از اراضی ملی در استان گیلان در ۶ ماهه نخست امسال

شعبانعلی خاوری نخستین جلسه همایش آموزش و گفتمان تخصصی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در ابتدای این جلسه سرهنگ نظمی فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان ضمن تشکر از پشتیبانی و حمایت‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان به ارائه گزارش کار ۶ ماهه نخست سال ۹۵ پرداخت.

وی در خصوص وظایف یگان حفاظت گفت: جلوگیری از اخلال، تصرف، تجاوز، تخریب و دخالت در اراضی عمومی، تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان، متصرفان و متجاوزان از وظایف و اختیارات این یگان است.

در ادامه این جلسه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ضمن تشکر از سرهنگ نظمی فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان و همکارانشان جهت پیگیری موضوعات با جدیت و اقدامات خوب ۶ ماهه نخست امسال، انتخاب ایشان را به‌عنوان فرمانده نمونه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن  کشوری تبریک گفت.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: با توجه به‌موقعیت اقلیمی گیلان، این استان بیشتر موردتوجه زمین‌خواران است و یگان حفاظت از اراضی ملی استان باید مبارزه با زمین‌خواران را بزرگ‌ترین وظیفه خود بدانند.

خاوری با اعلام اینکه در ۶ ماهه نخست امسال با اقدام به‌موقع تیم‌های گشت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیش از ۳۱ هکتار از اراضی ملی به ارزش حدود ۷۳۱ میلیارد ریال آزادسازی و به بیت‌المال بازگشت اضافه کرد: بیشترین رفع تصرفات از حیث ارزش ریالی مربوط به مرکز و شرق استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه همه باید به قانون احترام بگذارند افزود: از همه همکاران یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان انتظار داریم با همه متصرفین با دید یکسان برخورد شود.

در پایان جلسه از ۴ نفر از نیروهای برتر یگان حفاظت از اراضی ملی زمین و مسکن استان گیلان با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

نظر شما