شناسهٔ خبر: 29968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده‌ای خراسان شمالی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه سپهتن در خراسان شمالی

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از نصب و راه اندازی سامانه سپهتن در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم گفت: در سومین مرحله از نصب سامانه سپهتن در سطح کشور، این سامانه برای اتوبوس‌های فعال در مسیر این استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: سامانه سپهتن یا سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان تلاش دارد تا ایمنی و نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی دقیق‌تر و بیشتر شود.

وی با بیان اینکه تأمین و ارتقای ایمنی جاده‌ها نقش موثری در توسعه اقتصادی دارد، گفت: در طرح راه‌اندازی سامانه سپهتن، دستگاهی بر ناوگان حمل و نقل عمومی نصب می‌شود که از طریق این دستگاه ارتباط پایداری با خودرو برقرار می‌شود.

بدیعی مقدم گفت: راه‌اندازی سامانه سپهتن در راستای تحقق اهداف حمل و نقل هوشمند در کشور است و این سامانه قابلیت‌های مناسبی برای کنترل ترددهای جاده‌ای ناوگان حمل و نقل عمومی دارد.

گفتنی است مجهز بودن به قرائت‌گر گواهینامه رانندگان خودرو، دوربین عکس‌برداری برای تصویربرداری از راننده حین رانندگی و ماژول DSRC، قابلیت ارسال بی‌سیم و سریع اطلاعات تردد خودرو به پاسگاه‌های پلیس از طریق ماژول DSRC و حذف توقف طولانی در جلوی ایستگاه‌های پلیس‌راه، ارتباط با سامانه‌های اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیک راه، آب و هوای جاده و مقصد گزارش مدت زمان سفر را از قابلیت‌های سامانه سپهتن است.

نظر شما