شناسهٔ خبر: 30023 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

رونمایی از اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران در همایش ICOPMAS ۲۰۱۶/ معرفی سهم ایران در تولید و توسعه دانش دریایی

رونمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان از اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران که نشان دهنده قدمت چندین هزار ساله تمدن دریایی در ایران است، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ظهر امروز دوشنبه ۱۰ آبان و در آغاز به کار دوازدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی از کتاب اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و هم چنین مقامات بین المللی در حوزه دریا، رونمایی شد.

به گفته سعیدنژاد اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران با هدف معرفی و شناسایی کلیه توانمندی‌های دریایی ایران در طول تاریخ وهمچنین آمایش تاریخی بنادر و جزایر ایران و معرفی سهم ایرانیان در تولید و توسعه دانش دریایی و فنون دریانوردی در دوازده فصل توسط سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه تهران به انجام رسیده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر این است که در آن برای نخستین بار موضوع کریدور شمال – جنوب و برنامه دولت ایران برای اتصال خلیج فارس به دریای مازندران و گشایش راه دریایی شمالی از طریق ولگا برای دسترسی به دریای بالتیک در برنامه‌ای از حدود ۵۰۰ سال پیش مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما