شناسهٔ خبر: 30032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

استقرار ۲۸ پایگاه راهداری در محورهای مواصلاتی استان زنجان

ماشین‌آلات راه‌داری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در مجموع ۴۹۷ نفر نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان و ۲۳۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری برای عملیات زمستانی استان زنجان آماده شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد: طول کل راه‌های استان زنجان ۵ هزار و ۸۴۰ کیلومتر و طول راه به صورت همسنگ ۱۰۸۹۳ کیلومتر است و تمام محورهای استان تحت پوشش عملیات راهداری زمستانی قرار می‌گیرند و با توجه به شرایط ناپایدار جوی درمحورهای استان، رانندگان باید حتماً زنجیر چرخ و جیره خشک به همراه داشته باشند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته جهت انجام عملیات راهداری ۹ اداره با ۲۸ راهدارخانه فعال شده و آماده خدمت‌رسانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: ۲۳۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات نظیر برف‌خور، برف‌روب، بلدرز، لودر، گریدر و شن‌پاش در طرح زمستانی و عملیات راهداری تجهیز می‌شوند.

دست‌نشان از خرید ۱۸ هزار ۳۰۰ تن شن و نمک برای سهولت تردد در راه‌های سطح استان در فصل سرما خبر داد و افزود: همچنین برای اجرای طرح عملیات زمستانی ۸۵۰ هزار لیتر سوخت تهیه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تأکید کرد: سامانه ۱۴۱ آماده اطلاع‌رسانی به مسافران استان است. ضمن اینکه اپلیکیشن این سامانه بر روی تلفن همراه قابل‌نصب است. راهداران استان نیز ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی هستند همچنین این اداره کل ضمن تعامل با پلیس و هلال‌احمر، آماده مدیریت بحران عملیات تخصصی زمستانی است و وضعیت راه‌ها به‌طور دائم با دوربین‌های کنترل سرعت و نظارت تصویری رصد می‌شود.

نظر شما