شناسهٔ خبر: 30047 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حضور بندر شهید رجایی در دوازدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ICOPMAS ۲۰۱۶

پوستر نمایشگاه جانبی دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در حالی امروز (دوشنبه، ۱۰ آبانماه) در محل هتل المپیک تهران کار خود را آغاز کرده که بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران در این رویداد نمایشگاهی حضور پررنگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در نمایشگاه دوازدهمین همایش بین‌المللی ICOPMAS ۲۰۱۶ که ساعتی پیش با حضور محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افتتاح شد، شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه بندر و دریا، به ارائه آخرین دستاوردهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود می‌پردازند.

بر اساس اطلاعات منتشره توسط دبیرخانه همایش، ۵۲ شرکت مهندسین مشاور و پیمانکار داخلی و خارجی در زمینه‌های مرتبط سواحل و بنادر و تجهیزات دریایی حضور دارند.

از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه که در فضایی بیش از دو هزار مترمربع برپا شده، می‌توان به مشارکت و حضور بیش از پیش انجمن‌های داخلی و خارجی اشاره کرد.

غرفه بندر شهید رجایی که در بخش پیشانی غرفه‌های زیرمجموعه سازمان بنادر و دریانوردی واقع شده، از امروز (دوشنبه ۱۰ آبان) تا تاریخ ۱۲ ماه جاری به مدت سه روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر در محل هتل المپیک تهران پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به حوزه‌های بندری و دریایی خواهد بود.

این نمایشگاه همچنین فرصتی است تا متقاضیان سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور از نزدیک ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بندر، آمادگی خود را در جهت انجام سرمایه‌گذاری اعلام نمایند.

معرفی اراضی قابل واگذاری برای فعالیت‌ها پشتیبانی صنعتی، نفتی و خدماتی، امکان استفاده بهینه از شبکه ارتباطی داخلی و بین‌المللی، ریلی، راه‌آهن و جاده‌ای، دسترسی به آب‌های آزاد و حداکثر استفاده از مزیت‌های حمل و نقل دریایی، وجود پایانه‌های اختصاصی، ترانزیت سوخت و بانکرینگ کانتینری، عمومی و فرآورده‌های نفتی و معدنی و غیره از جمله مزایایی است که در قالب فیلم مستند، انیمیشن، دفترچه و با حضور کارشناسان مربوطه به شکل مبسوط برای بازدیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری تشریح می‌شود.

لازم به ذکر است، همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ICOPMAS ۲۰۱۶ با حضور کارشناسان و نمایندگان ۳۰ کشور دنیا تا ۱۲ آبان‌ماه در هتل المپیک تهران ادامه دارد.

نظر شما