شناسهٔ خبر: 30089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال صورت گرفت:

تخریب ۷/۳ میلیارد ریالی علائم ایمنی در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان

محمدرضا دشتی زاده ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تخریب و سرقت علائم ایمنی در جاده‌های جنوب استان از ابتدای امسال صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی ایرانشهر، رئیس اداره ایمنی ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: یکی از معضلات و مشکلات جنوب استان تخریب و سرقت علائم ایمنی است که در ۷ ماه امسال ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تخریب و سرقت علائم در جاده‌های جنوب استان صورت گرفته است.

محمدرضا دشتی‌زاده افزود: برای ارتقاء سطح ایمنی محورهای جنوب استان و با توجه به پرتصادف بودن این محورها، از ابتدای امسال تاکنون ۹۸ کیلومتر از نقاط پرحادثه  جنوب استان با ۳ خط ممتد زرد خط‌کشی شده است.

 همچنین وی ادامه داد: برابر دستورالعمل جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه جاده‌های دوطرفه و سرعت‌گیر باید آکس وسط جاده با رنگ زرد و دو خط کنار با رنگ سفید مشخص شود، این اداره کل برای اولین بار در استان به صورت پایلوت محور چابهار – کنارک – بندر پزم به طول ۶۳ کیلومتر را اجرا کرده است.

دشتی‌زاده عنوان کرد: همچنین نصب و ساماندهی گاردریل در محورهای شریانی جنوب استان به طول ۵ کیلومتر برای ارتقاء ایمنی انجام شد، که در این مدت اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای ایمن‌سازی راه‌های جنوب استان هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به اقدامات این اداره کل در حوزه ایمنی محورها، آمار متوفیان در صحنه تصادف نسبت به ۷ ماه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

نظر شما