شناسهٔ خبر: 30098 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار هرمزگان در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان:

هرمزگان مستعدترین استان ساحلی جنوب کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

جاسم جادری نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: هرمزگان به واسطه دارا بودن مرز طولانی آبی مستعدترین استان ساحلی جنوب کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، جاسم جادری در سیزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، عنوان کرد: استان هرمزگان در دولت یازدهم با وجود همه محدودیت‌های ناشی از تحریم و کمبود منابع در کشور به شهادت آمار در زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار و افزایش درآمد موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: هرمزگان در پرتو اقدامات دولت تدبیر و امید و در راستای اجرای سیاست‌های دولت الگوی راستین همزیستی و گنجینه ظرفیت‌های اقتصادی و کارگاه سازندگی کشور شده است.

استاندار هرمزگان افزود: هرمزگان با همت و تلاش مدیران و مشارکت بالای مردم توانسته رشد شتابانی در مسیر توسعه تجربه کند و در برخی شاخص‌ها از میانگین ملی پیشی گرفته است.

جادری بیان کرد: در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل طول شبکه راه‌های استان نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر افزایش یافته و توسعه بزرگراه‌های استان با احداث ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه از اقدامات مهم بوده است.

وی تصریح کرد: شبکه ریلی هرمزگان با کارکرد ملی و منطقه‌ای با ظرفیت اسمی ۴۰ میلیون تن توانسته حجم جابه‌جایی کالا را به ۱۵ میلیون تن برساند و عملکرد بنادر به دو میلیون (teu) افزایش یافته است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: هرمزگان به واسطه دارا بودن مرز طولانی آبی مستعدترین استان ساحلی جنوب کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

جادری گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش شده برنامه‌های همه دستگاه‌های اجرایی استان همسو با اقتصاد مقاومتی تدوین شود و تأکید بر توسعه فعالیت‌های دریامحور و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و رفع موانع تولید از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در استان است.

وی افزود: مهم‌ترین بحث در هرمزگان مشکل کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی است و ظرفیت‌های خوبی در بخش آب داریم و نزدیک به ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین در استان به دریا می‌ریزد که بهترین روش این است که آب‌های شیرین را مهار کنیم و همچنین رودخانه‌های هرمزگان مرزی محسوب نشده‌اند که نیاز است این مشکل نیز رفع شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برای نجات شهر بندرعباس درخواست ایجاد بندر خشک در شهرستان حاجی‌آباد را داریم چون با این کار بخش زیادی از بار ترافیکی بندرعباس به بندر خشک منتقل می‌شود.

نظر شما