شناسهٔ خبر: 30106 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در شورای حمل و نقل استان هرمزگان مطرح كرد:

پیاده‌سازی طرح حمل و نقل تركیبی با رويكرد توسعه گردشگری/ استقبال از تبدیل جاده‌ها به آزادراه/ تاكيد بر هوشمندسازی و یكپارچه‌شدن بنادر در حوزه IT

شورای حمل و نقل استان هرمزگان جلسه شورای حمل و نقل استان هرمزگان به ریاست وزیر راه وشهرسازی و با تاكید وی بر توسعه حمل ونقل تركیبی با هدف جذب گردشگر و كاهش هزینه‌های حمل ونقلی در ساختمان اداری بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی وزير راه و شهرسازي در بخش پایانی سفر خود به استان هرمزگان در شورای حمل و نقل استان كه در ساختمان اداری بندر شهید رجایی برگزار شد با اشاره به وضعیت فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: باید فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای فرودگاه‌های استان را هرچه سریع‌تر آغاز كنیم تا منجر به تقویت سیستم هوایی استان شود.

آخوندی با اشاره به اين نكته كه در حوزه هوایی برنامه دولت برای خرید ناوگان هوایی مراحل نهایی خود را طی می‌كند و گفت: هوشمندسازی و یكپارچه‌شدن بنادر در حوزه IT اولین نكته‌ای است كه در آن تاكید دارم.

وزیر راه وشهرسازی رابطه بندر با شهر و همچنین نگاه تجاری و بازرگانی به بنادر را از موضوعات مهم دیگر خواند و گفت: اینكه فقط نگاه پروژه‌محور داشته باشیم درست نیست.

آخوندی همچنین به موضوع اهمیت توسعه بنادر كوچك اشاره كرد و گفت: متاسفانه نتیجه برخی از اقدامات انجام شده تضعیف بنادر ساحلی بوده است. ما باید اندیشه روشنی برای توسعه بنادر كوچك داشته باشیم و تنها وظیفه بنادر را حمل بار ندانیم.

این مقام مسئول همچنین به موضوع نگه‌داری راه و جاده‌ها اشاره كرد و با بیان اینكه هزینه نگه‌داری جاده‌ها بسیار رو به رشد است گفت: سهم آزادراه‌ها باید هر سال افزایش یابد. ما از تبدیل جاده‌ها به آزادراه استقبال می‌كنیم.

وی همچنین به اهمیت حمل ونقل تركیبی اشاره كرد و خواستار اولویت قرار دادن حمل ونقل تركیبی در استان شد.

آخوندی با اعلام اینكه بندر و ریل ما هر دو بیش از آنكه به مسافر توجه كنند به حمل و نقل بار توجه دارند این را هم گفت كه توسعه گردشگری در استان منوط به پیاده‌سازی طرح حمل و نقل تركیبی و ارتباط ریل به جاده بندر و هوا با یكدیگر است.

نظر شما