شناسهٔ خبر: 30129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

ساخت و ساز خارج از محدوده قانونی تدقیق شده در سطح شهر اصفهان ممنوع

جلسه در جلسه کمیسیون ماده ۵ این هفته استان ضمن بررسی موارد دستور کار، تدقیق محدوده قانونی مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان نیز بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه کمیسیون ماده ۵ این هفته استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شد، ۴۵ مورد از موارد مربوط به تغییر کاربری، حذف و یا احداث گذر مربوط به شهرهای خورزوق، درچه، دهق، شهرضا، زواره و دهاقان مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

از جمله موارد مطرح شده در این جلسه تدقیق محدوده‌های قانونی مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان بود که حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری این جلسه عنوان کرد: با توجه به ابلاغ بازنگری‌های تفصیلی مناطق ۱۵ گانه، فرصتی فراهم است تا محدوده قانونی این مناطق دقیق سازی گردد.

در تدقیق محدوده، قاعدتاً آنچه که خارج از محدوده قانونی شهر اصفهان واقع شده و زمانی بر اساس طرح‌های سابق و یا ساخت‌وسازهایی که قبل از طرح‌های جامع ابلاغی وجود داشته آن نقاط برداشت و پرونده‌ها تکمیل و در کمیته کار بررسی می‌گردد و پس از ارائه مستندات لازم موضوع در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان مطرح که نهایتاً این دقیق سازی محدوده قانونی مناطق با توجه به فرصتی که قانون در اختیار ما گذاشته جمع‌بندی و برای تأیید نهایی به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال می‌شود.

وی اعلام کرد: هیچ‌گونه ساخت‌وسازی خارج از محدوده قانونی تدقیق شده نباید صورت بگیرد و مواردی هم که مطرح شده یا در حاشیه سبز حفاظتی بوده و یا در بازنگری از محدوده اولیه کم شده و حقوق مکتسبه‌ای داشته است.

نظر شما