شناسهٔ خبر: 30144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

آغاز طرح راهداری زمستانی از اول آذرماه امسال در جاده‌های استان زنجان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: اکیپ‌های بحران راهداری استان برای مواجهه با تغییرات جوی تجهیز شدند و راهداران استان زنجان آماده ارائه خدمات راهداری در هرگونه وضعیت جوی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه اکیپ اضطراری راهداری از ۱۵ آبان در حال آماده‌باش است، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام گرفته و اجرای طرح راهداری زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اوایل آذرماه آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: تجهیز ۲۳۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات نظیر برف‌خور، برف‌روب، بلدوزر، لودر، گریدر و شن‌پاش انجام شده و این دستگاه‌ها به راهدارخانه‌های استان اعزام می‌شوند.

وی همچنین از خرید ۱۱۳۰۰ هزار تن شن و نمک برای سهولت تردد در راه‌های سطح استان در فصل سرما خبر داد و افزود: برای اجرای طرح عملیات سوخت و روغن و سایر تجهیزات تهیه شده است.

دست‌نشان بیان کرد: اکیپ‌های راهداری زمستانی استان با ۴۹۷ نفر نیروی انسانی به همراه ۲۳۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین در ۲۸ راهدارخانه فعال استان از آذرماه امسال در قالب اکیپ راهداری زمستانی در محورهای حساس و راه‌های مواصلاتی استان مستقرمی شوند تا در صورت وقوع هرگونه بارش برف و یخبندان در اسرع وقت خدمات (برف‌روبی، نمک‌پاشی، قنوزنی، نظافت علائم، ترمیم روشنایی‌ها و...) خود را به هم‌وطنان ارائه نمایند.

نظر شما