شناسهٔ خبر: 30163 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شیری و مجرد مطرح کردند:

ضرورت پرداختن بیشتر به ایمنی راه‌های روستایی/ ۴۰ درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده است/ کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای استان هرمزگان

غلام حسین شیری به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، انتزاع راهداری از اداره‌های کل راه و شهرسازی طرحی خرمندانه بوده و در عین حال می‌تواند منجر به توجه خاص به بهبود ایمنی راه‌های روستایی در استان‌های مختلف شود.

غلامحسین شیری، مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: انتزاع راهداری از این اداره کل در راستای اجرای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته و حرکت خوبی بوده است.

شیری تصریح کرد: از این پس با کم شدن مسئولیت‌های اجرایی فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی دقیق بر اساس اهداف تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را درحوزه‌های مختلف داریم و می‌توانیم بخش‌های حمل و نقلی را درحوزه‌های گوناگون هماهنگ کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ارتقای راه‌های روستایی و آسفالت آنها، احداث آزادراه‌ها، رفع معضل بافت‌های فرسوده، جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و آسان‌سازی تامین مسکن است، گفت: ۴۰ درصد مساحت شهر بندرعباس را بافت فرسوده شامل می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان تاکید کرد: در حوزه معماری و شهرسازی نیز اقدامات قابل قبولی از جمله تهیه طرح های جامع و تفصیلی شهرها میناب، جاسک، بستک، هرمز، هشتبندی و شروع بازنگری طرح تفصیلی شهر بندرعباس صورت گرفته است که امیدواریم با اقدامات در دست اجرا بتوان خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه کرد.

شیری افزود: با انتزاع صورت گرفته، ۳۷۰ نفر از نیروهای راهدار استان به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده‌اند.

وی همچنین گفت: ببا انتزاع راهداری امیدواریم که مسئله ایمنی راه‌های روستایی در زمان ساخت و نیز نگهداری این راه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد. راه‌های روستایی کشور حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر طول دارند و در استان هرمزگان نیز ۹۰۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم. اما نکته مهم این است که بخش مهمی از این راه‌ها در مقابل پدیده‌های برف و باران شدید و رانش کوه استقامت کافی ندارند و باید اصلاح و بهسازی شوند.

تلاش برای نگهداری بهتر راه‌ها و افزایش ایمنی جاده‌های هرمزگان

همچنین علیرضا مجرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با بیان اینکه یکی از مزایای انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی امیدوار شدن به اختصاص اعتبار نگهداری راه‌ها به طور کامل است، گفت: با اینکه طبق قانون سال‌های قبل باید سه تا شش درصد اعتبار ساخت برای نگهداری راه‌ها اختصاص یابد ولی درعمل این امر محقق نمی‌شد. اکنون با تفکیک صورت گرفته می‌توانیم امیدوار باشیم که اعتبار این حوزه به طور کامل تخصیص یابد.

مجرد افزود: اولویت برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان نگهداری هرچه بهتر راه‌ها و ایمنی تردد است.

کاهش محسوس تصادف و تلفات جاده‌ای در هرمزگان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۵۴ فقره تصادف در محورهای استان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. تلفات جاده‌ای نیز ۱۲۵ نفر بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. از ۱۲۵ متوفی حوادث رانندگی ۹۰ نفر در محورهای برون‌شهری فوت شده‌اند که ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است و دراین زمینه هرمزگان استان برتر در کاهش تصادفات برون شهری بوده است. البته متوفیان روستایی ۳۴ نفر بوده‌اند که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته‌اند.

نظر شما