شناسهٔ خبر: 30197 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نخستین کنفرانس ملی شهر ایرانی اسلامی

پوستر نخستین کنفرانس ملی شهر ایرانی اسلامی در سه محورِ معماری و شهرسازی، فرهنگ و اجتماع و هنر با تاکید بر دریافت مقاله حداکثر تا ۲۷ دی‌ماه، در تاریخ ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین کنفرانس ملی شهر ایرانی اسلامی با محوریت دریافت مقاله حداکثر تا تاریخ ۲۷ دی ماه سال جاری در سه محورِ معماری و شهرسازی، فرهنگ و اجتماع، و هنر، ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار می‌شود.

در بخش معماری و شهرسازی عنوان‌ها و موضوعات تعیین شده برای نگارش مقاله شاملِ شاخص‌ها و مولفه‌های شهر ایرانی اسلامی، انسان و طبیعت و فناوری در معماری و شهرسازی شهر ایرانی اسلامی، معنادهی و نشانه معنا‌شناختی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی و گفتمان‌کاوی سبک‌های معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی است.

در بخش فرهنگ و اجتماع نیز موضوعات شاملِ فرهنگ، محیط، اقلیم و شهرسازی ایرانی اسلامی، زندگی روزمره معاصر و شهر ایرانی اسلامی، چالش‌ها و موانع تحقق (کالبدی، اجتماعی و فرهنگی) شهر ایرانی اسلامی، اجتماع محوری، فضای عمومی و اخلاق اجتماعی در شهر ایرانی اسلامی، حق شهروندی و شهر ایرانی اسلامی و معنویت در هنر و معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی است.

هنر (نگارگری ایرانی، نقاشی، صنایع دستی، سینما، هنرهای نمایشی و... و.) و شهر ایرانی اسلامی، زیبایی شناسی شهر ایرانی اسلامی، ادبیات و شهری ایرانی اسلامی و در نهای هنر و شهر آرمانی ایرانی اسلامی از موضوعات بخش هنر نخستین کنفرانس ملی شهر ایرانی اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را در محورها و موضوعات تعیین شده حداکثر تا ۲۷ دی‌ماه به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین چهارراه ولی‌عصر و خیابان فلسطین، ابتدای خیابان شهید برادران مظفر جنوبی (صبای جنوبی) ارسال کنند.

گفتنی است مقاله‌های برگزیده در مجله علمی پژوهشی شهر ایرانی اسلامی چاپ می‌شود و به شرکت‌کنندگان در این کنفرانس نیز گواهینامه معتبر جهاد دانشگاهی ارایه می‌شود.

همچنین راه دیگر ارتباط با دبیرخانه این کنفرانس نشانی www.ic.iic.ir است و آدرس الکترونیکی برای ارسال مقاله‌ها نیز info@ic.iic.ir است. /

 

برچسب‌ها:

نظر شما