شناسهٔ خبر: 30212 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل منطقه آزاد چابهار خبر داد؛

بهره‌برداری از فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی چابهار/ اخذ مجوز احداث فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد

بندر چابهار معاون حمل ونقل منطقه آزاد چابهار با اشاره به وضعیت راه‌های هوایی،دریایی و ریلی چابهار از افتتاح فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی این شهر تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن محمدی‌معین معاون حمل‌ونقل منطقه آزاد چابهار با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی فاز اول توسعه بندرشهید بهشتی چابهار اظهار کرد: با افتتاح این فاز، ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون به ۸.۵ میلیون تن افزایش می یابد.

وی با بیان این‌که هم اکنون شناورهای پاناماکس و سوپرپاناماکس در بندرشهید بهشتی پهلو می‌گیرند و این بندر یک اسکله ۱۰۰هزار تنی دارد، تصریح کرد:‌ فاز نهایی توسعه‌ای بنادر شهید بهشتی وکلانتری با ۲۲ اسکله و ۸۶  میلیون تن ظرفیت تاسال۲۰۲۰ به بهره برداری می‌رسد.

وی با پیش‌بینی این‌که خط‌آهن چابهار-ایرانشهر تاسال۹۷ به بهربرداری می‌رسد، افزود:‌چهارموسسه قرارگاه خاتم با ۱۰۰۰دستگاه انواع ماشین آلات به صورت شبانه روزی و با سه شیفت درگیر این پروژه هستند و این طرح تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی یادآور شد: این طرح ۲۴۰۰ میلیارتومان اعتبار دارد ودربودجه کشوری سالانه ردیف بودجه مختص به خود را دارد.

معاون حمل‌ونقل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه سرمایه گذارانی ازکشور های هند، بلژیک واسپانیا برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند درباره احداث فرودگاه جدید در چابهار به مانا گفت:‌هم اکنون از ۵۰ درصد فرودگاه کنارک برای امور ترانزیت ومسافر استفاده می‌شود و با توجه به محدودیت های این فرودگاه مجوز احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ازکمیته فضایی کشور دریافت شده است.

محمدی‌معین بیان کرد: با دستور استاندارسیستان وبلوچستان ۲۵۰۰هکتارزمین برای احداث این فرودگاه تحویل منطقه آزاد شد تا سازمان برای احداث آن باسرمایه گذاران مذاکره کند. همچنین برای اجرای این طرح تفاهمنامه هایی با سرمایه گذارانی از هند، چین، آلمان، ژاپن وبلژیک امضا شده و هم اکنون درمرحله انتخاب پیمانکاربرای اجرای این طرح هستیم./

نظر شما