شناسهٔ خبر: 30242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

شناسایی ۴۷ نقطه پرتصادف در استان زنجان و اقدام برای ایمن‌سازی این نقاط

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از شناسایی ۴۷ نقطه پرتصادف و اقدام برای ایمن‌سازی این نقاط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه شناسایی نقاط و مقاطع پرتصادف با رویکرد جدید شناسایی این نقاط گفت: ۴۷ نقطه پرتصادف در راه‌های استان با همکاری فرماندهی پلیس‌راه استان شناسایی شده که عملیات آشکارسازی و ایمن‌سازی آن‌ها جزوبرنامه های دردست اقدام این اداره کل است.

دست نشان افزود: عملیات آشکارسازی این نقاط شامل نصب علائم اطلاعاتی، پیش آگاهی و سایر تجهیزات ایمنی است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای ۵۸۴۲ کیلومتر راه است عنوان کرد: دراستان زنجان ۱۱۵ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۲۱۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

وی در خصوص فرایند شناسایی نقاط پرتصادف استان گفت: در پی ابلاغ دستورالعمل از سوی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، نقاط پرتصادف استان با همکاری پلیس‌راه استان شناسایی می‌شود و نقاطی که حداقل دو تصادف فوتی یا سه تصادف جرحی یا یک تصادف فوتی به علاوه دو تصادف جرحی در دوره زمانی مشخص داشته باشند جز نقاط حادثه‌خیز تلقی می‌شوند.

نظر شما