شناسهٔ خبر: 30255 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ایمنی ناوگان عمومی در نتیجه نظارت دقیق بر عملکرد مراکز معاینه فنی/ کسب رتبه دوم کشور توسط مرکز مدیریت راه‌های استان همدان

کامیون معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بازدید از مراکز معاینه فنی خوردهای سبک و سنگین را امری ضروری خواند و گفت: نظارت بر این مراکز موجب ایمنی بیشتر وسایل نقلیه در جاده‌ها خواهد شد، این در حالیست که مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان همدان، از کسب رتبه دوم استان همدان در عملکرد سامانه‌های هوشمند این مرکز در سطح کشور در سه ماهه دوم امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان طی نشستی با روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در حال حاضر شش مرکز معاینه فنی در سطح استان فعال هستند که موظف به ارائه خدمات به دارندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین هستند.

وی با تاکید بر ارائه گزارش ماهانه انجمن‌های صنفی از حمل و نقل جاده‌ای استان، افزود: ارسال اطلاعات به موقع از حمل و نقل جاده‌ای توسط انجمن‌های صنفی اعم از تعداد سفر، اضافه تناژ، مبلغ جریمه، تعداد بارنامه و... موجب برنامه ریزی مناسب برای ارائه خدمات مطلوب می‌شود.

وی تصریح کرد: حمل و نقل جاده‌ای در واقع به معنای جا به جایی کالا و مسافر در کمترین زمان با بالاترین ضریب ایمنی است و ارائه گزارش‌های حمل و نقل جاده‌ای توسط مسئولین و همکاری مدیران انجمن‌های صنفی بیانگر افزایش خدمات مناسب به مردم است.

پناهنده از همکاری و تعامل مراکز طب کار با رانندگان خبر داد و گفت: رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای استان همدان باید برای دریافت گواهی سلامت روحی و جسمی خود هرساله به مراکز طب کار مراجعه کرده و پس از انجام آزمایشات لازم و أخذ کارت معتبر، نسبت به صدور و یا تمدید کارت هوشمند خود اقدام می‌کنند.

معاون حمل و نقل این اداره کل، صدور کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای را از وظایف مراکز طب کار دانست و گفت: در راستای اجرای صحیح و به موقع صدور کارت سلامت برای رانندگان باید بر این مراکز نظارت‌های مستمر انجام شود.

وی با بیان اینکه دستور العمل های حمل و نقل جاده‌ای در حال تغییر است، گفت: شرکت‌های مسافربری و باربری باید در راستای اجرای قوانین و مقررات ضوابط جدید دستورالعمل‌ها را مطالعه و عمل کنند.

وی ضمن تاکید بر امر تکریم ارباب رجوع در بخش حمل و نقل مسافر، افزود: برای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و رضایتمندی آنان ضروری است نظارت‌های مستمر بر پایانه‌های مسافربری اجرایی شود.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات حمل و نقلی در بخش کالا و مسافر منوط به تائید روسای شهرستانی بوده و در صورت عدم رضایت از شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر خدمات به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

پناهنده از تعامل پلیس راه با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد و گفت: پلیس راه استان در راستای رفاه مردم و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات همکاری قابل تاملی با این مجموعه دارد.

همچنین سعید کریمی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان همدان گفت: طبق گزارش‌های دریافت شده از مرکز مدیریت راه‌های کشور، این مرکز در ارزیابی عملکرد سامانه‌های هوشمند ادارات طی سه ماهه دوم امسال رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: مرکز مدیریت راه‌های استان در شاخص‌های سامانه‌های هوشمند اعم از تردد شمار، دوربین‌های نظارت- تصویری، ثبت تخلفات سرعت، توزین حین حرکت (wim)، مدیریت ناوگان امدادی، تلفن ۱۴۱، ثبت سوانح و وقایع و تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر ارزیابی شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان همدان اظهار کرد: این رتبه به دلیل رعایت مؤلفه‌های ایمنی جاده‌ای، گشت‌زنی و نظارت مداوم و مکرر محورهای مواصلاتی، فعال بودن سامانه‌ها، میزان تخلفات و ترددهای ارسالی، امداد جاده‌ای و فعال بودن راهدارخانه‌ها به استان اختصاص یافته است.

کریمی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر نیروهای راهداری فعالیت گسترده‌ای در کنترل محورهای مواصلاتی داشته‌اند، گفت: همچنین انعکاس اخبار وضعیت راه‌های استان از طریق رسانه‌ها به مردم بخشی دیگر از فعالیت‌های مرکز مدیریت راه استان است.

وی یادآور شد: از مواردی که توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور مدنظر قرار می‌گیرد، پایداری سامانه‌ها به شرط ارسال تخلف در سامانه جامع حمل و نقل هوشمند است که استان همدان از این نظر هم فعالیت درخور توجهی داشته است.

نظر شما