شناسهٔ خبر: 30262 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

اجرای ۲۱۹۰ متر از دیوار بتنی بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور عملیاتی شد

تونل مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از عملیاتی شدن اجرای ۲۱۹۰ متر از دیوار بتنی بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گزارشی از جزئیات روند پیشرفت تونل شهید باقری لامرد را تشریح کرد.

باقری فرد گفت: تونل شهید باقری با طول ۲۶۵۰ متر، بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور محسوب می‌شود و تاکنون اقدامات خوبی نسبت به تکمیل آن توسط پیمانکار صورت گرفته است. این تونل افزون بر حذف نقاط سخت گذر و پیچ‌های خطرناک کاهش قابل توجهی در زمان و مسافت‌ را برای محور لامرد-خنج به وجود می‌آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی تونل شهید باقری تصریح کرد: ۲۱۹۰ متر دیوار پاطاق در تونل به مرحلهٔ اتمام رسیده است و ۴۲۲ متر از عملیات لاینیگ (پوشش یکپارچه بتنی مسلح سقف و دیواره‌ها) تکمیل شده و فقط ۳۶ متر از کل لاینینگ باقی‌مانده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ متر کانال در تونل ساخته شده و بایستی ۶۵۰ متر دیگر نیز توسط پیمانکار ساخته شود، افزود: این تونل تأثیرات بسیار مثبتی برای محور خنج به لامرد به همراه خواهد داشت، و با احداث این تونل در مسیر لامرد- خیرگو -خلیلی -خنج طول مسیر لامرد به شیراز نیز ۴۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

نظر شما