شناسهٔ خبر: 30273 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قاسم زاده خبر داد:

فرودگاه مشهد زير ذره‌بين دپارتمان ASQ و سازمانACI/ معرفی تمامی فرودگاه‌های پرترافيك كشور به دپارتمانASQ  

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های استان رضوی خبر داد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به عنوان فرودگاه نمونه كشور از لحاظ كیفیت خدمات فرودگاهی و موقعیت استراتژیك در قالب طرح ASQ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

محمدباقر قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برای رقابت با فرودگاه های بین المللی به عنوان فرودگاه نمونه كشور در رنكینگ جهانی سازمان ACI قرار گرفت.

وی با توضیح اینکه طرح ارزیابی سطح کیفیت خدمات فرودگاهی از دیدگاه مسافران منطبق با دستورالعمل‌های اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌‌ها (ACI) و دپارتمان ASQ در فرودگاه بین‌المللی مشهد درحال برگزاری است. گفت: در قالب این طرح فرودگاه شهید هاشمی نژاد به عنوان فرودگاه نمونه كشور از لحاظ كیفیت خدمات فرودگاهی و موقعیت استراتژیك مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

قاسم زاده توضیح داد در نظر سنجی‌های صورت گرفته از تاریخ ۱۷ مهرماه ۹۵ تا ۳۰ مهرماه، كه در دو ترمینال پروازهای داخلی و خارجی صورت گرفته است، تعداد ۹۷ پرسشنامه بین مسافرین ایرانی و خارجی توزیع شده است و گفت: این نظرسنجی ها از مسافرین ۱۳ شركت هواپیمایی داخلی در ۳۴ مسیر ؛ و ۱۸ شركت هواپیمایی خارجی در ۲۳ مسیر انجام شده است، و جزئیات اطلاعات و عملكرد ارزیابان در اختیار دفتر نظارت بر خدمات فرودگاهی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفته است.

 ASQ دپارتمانی است دراتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها که با هدف ارزیابی فرودگاه‌های جهان از دیدگاه مسافران تاسیس شده است.

باقری مدیر دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی پیش تر در این باره به خبرنگار پایگاه خبری گفته بود: فرآیند نظرسنجی به گونه‌ای است که فرم های استاندارد شامل سوالاتی با موضوعات خدمات فرودگاهی ارائه شده به مسافرین در سال،  طی ۴ فصل ( کوارتر ) انجام می‌شود و پس از آن آمار بدست آمده از فرودگاه‌های شرکت کننده را در نظام رتبه‌بندی جهانی منتشر نموده و رتبه هر فرودگاه در میان فرودگاه‌های شرکت کننده تعیین می شود.

هر سال حدود ۳۰۰ فرودگاه در دنیا در این طرح شرکت می‌کنند و از نظر کیفیت ارائه خدمات به مسافرین در رنکینگ رتبه های متفاوتی دارند. تاسیس ASQ در دپارتمان ACI از سال ۲۰۰۶ شروع به فعالیت نموده و هدف آن ايجاد رقابت در خدمات رسانی به مسافرین در فرودگاه ها است. بالطبع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوائی ايران نیز با تاسیس این دفتر اهداف عالیه جهانی را در سطح کشوری و بین المللی دنبال می‌کند.

باقری با بیان اینکه هدف اساسی دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی كليه فرودگاههای پرترافيك كشور به دپارتمانASQ  و قرار گرفتن آنها در رنكينگ جهانی و ارزیابی در سطح استاندارهای بین‌المللی است، ادامه داد: در راستای این مهم فرودگاه بین‌المللی مشهد به عنوان یکی از فرودگاه‌های پایلوت درکوارتر چهارم(سه ماهه چهارم سال جاری میلادی) در رنکینگ جهانی شرکت داده می‌شود.

نظر شما