شناسهٔ خبر: 30282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان شمالی خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی ترددهای تابستانی در جاده‌های خراسان شمالی

جاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: میزان تردد در جاده‌های استان طی تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، سعید سبحانی گفت: میزان ترددهای تابستانه در محورهای برون‌شهری استان طی سال‌های گذشته روند روبه افزایش داشته است و خراسان شمالی طی تابستان امسال در این زمینه در رده ۱۳ استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تابستان امسال، خراسان شمالی یکی از استان‌های جاذب سفر مطرح بوده است به‌طوری که میزان ورودی مسافر به استان طی شهریورماه این استان را در جایگاه سوم استان‌های کشور قرار داده است.

سبحانی افزود: طی تابستان امسال، میزان ورودی خودروها به استان ۱۹.۷ درصد و میزان خروجی‌ها از استان ۲۰ درصد افزایش داشته و پردد ترددترین مسیر استان محور قوچان به فاروج گزارش شده است به‌طوری که ۵۲ درصد از ترددهای جاده‌ای استان در این مسیر به ثبت رسید است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان شمالی بیان کرد: کم ترددترین مسیر نیز با پنج درصد از مجموع ترددهای به ثبت رسیده از محور میامی- گرمه گزارش شده است.

به گفته وی و بر اساس داده‌های ۳۸ دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای استان در این مدت ۹ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۶۱۶ نفر مسافر وارد استان شده و ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۴۷ نفر مسافر از استان خارج شده‌اند.

سبحانی با بیان اینکه بیشترین تردد ناوگان سنگین نیز از محور میامی- گرمه و کم ترددترین محور در این زمینه محور جاجرم-سنخواست گزارش شده است، گفت: طی تابستان امسال رانندگان ناوگان سنگین عبوری از محور جاجرم-سنخواست بیشترین آمار تخلف سرعت غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند و یکی از علت‌های بروز این تخلف در این مسیر نبود دوربین‌های ثبت تخلف نیز نظارت ضعیف پلیس‌راه است.

وی گفت: بیشترین ترددهای به ثبت رسیده از محورهای استان مربوط به خراسان رضوی بوده است و ۴۰ درصد از مجموع ترددها را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: طی تابستان امسال، ۹۰ درصد از ناوگانی که در جاده‌ای استان تردد داشته‌اند خودروهای شخصی، ۹ درصد خودروهای عمومی و یک درصد تاکسی بوده است. سبحانی افزود: ۹۰ درصد از ناوگان، خودروهای سواری و مابقی خودروهای سنگین بوده است.

نظر شما