شناسهٔ خبر: 30315 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رونمایی از نشریه اندیشه ایران‌شهر/ سخنرانی معماران معاصر ایرانی در خانه هنرمندان ایران

پوستر شماره‌های ۲۲ و ۲۳ نشریه اندیشه ایران‌شهر با سخنرانی معماران معاصر و با تقدیری از منتخبان، برگزیدگان و برندگان مرحله اول صدرا در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مسیر تحقق معماری معاصر ایران از شماره های ۲۲ و ۲۳ اندیشه ایران شهر با تقدیر از منتخبان، برگزیدگان و برندگان مرحله اول مسابقه صدرا تقدیر می‌شود.

در مراسم رونمایی از شماره های ۲۲ و ۲۳ نشریه اندیشه ایران‌شهر، فریار جواهریان، حبیب‌الله طاهرخانی، سیدمحمد بهشتی، فیروز فیروز، آرش بصیرت و محمدرضا حائری سخنرانی خواهند کرد.

این برنامه، دوشنبه ۱۷ آبان ماه در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران و از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

گفتنی است اندیشه ایران شهر، اندیشه ای است که توسط دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای حل برخی از مسائل شهرهای کنونی ایران ارایه شد. پیش‌تر، وزیر راه و شهرسازی درباره تاثیر این اندیشه بر توسعه کشور گفت: اگر بخواهیم برای آینده ایران چشم‌اندازی داشته باشیم این چشم انداز باید ریشه‌ای عمیق در تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین، ارتباطی ساختاری با آیین اسلام و قدرت سازگاری با شرایط روز زندگی داشته باشد. من پیوند این سه عنصر بنیادین را در اندیشه ایران‌شهری جستجو می‌کنم و معتقدم مفهوم «نه شرقی نه غربی» در این اندیشه می‌تواند تجلی پیدا کند. این اندیشه نظام معرفتی‌ای است که به مردم ایران‌زمین تعلق دارد، نه سوسیالیست‌ها و غربی‌ها و اروپایی‌ها. اندیشه ایران‌شهری به ما تعلق دارد و همین موضوع است که سبب می‌شود ما به میراثمان حس تعلق داشته باشیم؛ موجب همبستگی اجتماعی می‌شود و مایه‌ آن می‌شود که چاره‌ای برای پدیده ازجاکندگی اجتماعی پیدا کنیم. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

 

نظر شما