شناسهٔ خبر: 30347 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

تفکیک آزمون‌های ورود به حرفه رشته‌های تأسیسات برقی و مکانیکی در صلاحیت نظارت و طراحی

نظام مهندسی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: به منظور رفاه حال کلیه داوطلبان شرکت در آزمون‌های ورود به حرفه به‌ویژه آن دسته از داوطلبانی که امکان اخذ هر دو صلاحیت را در رشته‌های تأسیسات برقی و مکانیکی ندارند از این تاریخ آزمون‌های ورود به حرفه مربوط به صلاحیت‌های طراحی و نظارت در این رشته‌ها به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، مجید محمدی گفت: به استناد مفاد ۵ آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای صدور پروانه اشتغال به کارآموزی، گواهی قبولی در آزمون مربوط در رشته‌های تخصصی و فنی مربوط نیز ضروری است.

محمدی افزود: پیرو درخواست برخی از داوطلبان آزمون‌های ورود به حرفه در رشته‌های تأسیسات برقی و مکانیکی مبنی بر تفکیک آزمون این رشته‌ها در صلاحیت‌های طراحی و نظارت و اعلام موافقت سازمان نظام مهندسی ساختمان مقرر شده است در آزمون‌های آتی این رشته‌ها (از نوبت دوم سال جاری به بعد) در صلاحیت‌های طراحی و نظارت به تفکیک انجام شده و دریافت پروانه اشتغال به کار در آن زمینه مستقل انجام شود.

وی بیان کرد: این تفکیک آزمون‌ها سبب می‌شود تا مهندسان بتوانند، با انتخاب زمینه تخصصی که دارای معلومات و تجربه بیشتری هستند ساده‌تر و سریع‌تر نسبت به اخذ پروانه اشتغال به کار اقدام نمایند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: به این ترتیب کلیه داوطلبان محترم شرکت در آزمون‌های بعدی باید در زمان ثبت‌نام آزمون‌ها هنگام تکمیل فرم ثبت‌نام به چگونگی و نوع آزمون دقت نمایند، چگونگی ثبت‌نام و مواد آزمون در سامانه آزمون‌های ورود به حرفه درج خواهد شد.

نظر شما