شناسهٔ خبر: 30352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زاهدی خبر داد:

اجرای شش طرح بزرگراهی در فارس/ پیشرفت ۴۵ درصدی ساخت بزرگترین طرح بزرگراهی استان

جعفر زاهدی رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: شش طرح‌ بزرگراهی در دست اجرا در این استان داریم که بزرگترین آنها به طول ۳۵۰ کیلومتر به پیشرفت ۴۵ درصدی رسیده است.

جعفر زاهدی، رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان فارس درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: شش طرح بزرگراهی دراستان داریم که تاکنون روند پیشرفت خوبی داشته‌اند.

زاهدی با اشاره به پیشرفت ۷۲ درصدی ساخت بزرگراه شیراز-سپیدان-یاسوج گفت: این بزرگراه ۱۰۰ کیلومتر طول دارد که ۷۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و ساخت پنج کیلومتر ازاین بزرگراه در دست اقدام است و احداث ۲۵ کیلومتر از این بزرگراه هنوز شروع نشده است.

افتتاح ۳۵ کیلومتر از بزرگراه شیراز-جهرم تا پایان امسال

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: ساخت بزرگراه شیراز-جهرم به طول ۱۶۰ کیلومتر در دست اقدام است که ۱۱۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ساخت ۵۰ کیلومتر به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده است. تا پایان امسال ۳۵ کیلومتر از این بزرگراه می‌رسد. ۱۵ کیلومتر نیز معارض دارد که با رفع مشکل درآینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی گفت: بزرگراه شیراز – جهرم یکی از محورهای پرتردد و شریانی استان فارس به شمار می‌آید همچنین یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی استان فارس با استان هرمزگان و لارستان بوده که با توجه به اهمیت محور در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد.

زاهدی همچنین به پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت بزرگراه شیراز-مرودشت-درودزن اشاره کرد و ادامه داد: طول این بزرگراه ۴۵ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان فارس به اجرای پروژه بزرگراهی محور قدیم فسا-داراب اشاره کرد و گفت: طول کلی این محور ۶۵ کیلومتر است که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ساخت ۳۵ کیلومتر نیز در دست اقدام است و به پیشرفت ۴۵ درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: بزرگترین بزرگراه دردست ساخت استان درمحور شیراز-فسا-داراب-کهکم است که طول کلی آن ۳۵۰ کیلومتر است. ۱۵۵ کیلومتر این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و ساخت ۵۸ کیلومتر آن با پیشرفت ۴۵ درصدی دردست اقدام است.

زاهدی گفت: دیگر پروژه بزرگراهی استان سه راهی فسا-استهبان-نیریز-قطرویه-سیرجان است که ۱۱۰ کیلومتر ازاین بزرگراه ۲۰۰ کیلومتری به بهره‌برداری رسیده و ساخت ۳۸ کیلومتر نیز به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است.

وی افزود: هفته دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۷ کیلومتر از بزرگراه قائمیه-نورآباد ممسنی در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

نظر شما