شناسهٔ خبر: 30373 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه اعلام کرد:

راه آهن غرب تا پایان دولت یازدهم بهره برداری می شود

 راه آهن مشهد - سرخس - قطار استاندار کرمانشاه با بیان اینکه صدای سوت قطار کم کم در این استان شنیده خواهد شد، گفت: این پروژه عظیم به طور قطع تا پایان دولت تدبیر و امید در کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، اسدالله رازانی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پروژه راه آهن غرب در یکی دو سال اخیر از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار شده است.

وی افزود: اجرای پروژه قطار شهری کرمانشاه نیز خوشبختانه نسبت به سه چهار سال گذشته سرعت خوبی گرفته و تغییرات محسوسی داشته است که این پروژه هم انشاالله با تخصیص اعتبار بیشتر در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.

رازانی همچنین به اجرای طرح گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور اشاره و اظهار کرد: امسال ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از ۴۹ کیلومتر تونلی که برای انتقال آب این طرح در نظر گرفته شده ۴۸ کیلومتر آن انجام شده که با اجرای آن تحول عظیمی در بخش کشاورزی و آبی استان رخ خواهد داد.

وی همچنین به تعیین تکلیف راه های استان نیز اشاره کرد و گفت: برای چهار بانده کردن جاده های اورامانات و سنقر و کلیایی تصمیم های خوبی گرفته شده است.

رازانی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکل آب شرب شهر کرمانشاه در سفر رییس جمهوری به استان نیز خبر داد و گفت: تخصیص کامل این اعتبار مشکل آب شرب مرکز استان را برای ۲۵ سال آینده مرتفع می کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه از دولت و مسوولان عالی کشور خواست تا نگاهی ویژه به استان هایی نظیر کرمانشاه که نرخ بیکاری بالایی دارند، داشته باشد و روند ورود سرمایه گذار را در این مناطق تسهیل ببخشند.

وی در پایان با اشاره به همدلی دولت و مجلس گفت: رای اعتماد نمایندگان مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت به خوبی این همدلی را مشخص کرد و به طور قطع این وفاق ملی منجر به تقویت کشور و انقلاب خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما