شناسهٔ خبر: 30388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۱ گردنه تحت پوشش خدمات راهداری خراسان شمالی/ صدور ۷۳۹ فقره پروانه عبور ترافیکی در خراسان شمالی

کامیون قدیمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۱ گردنه استان تحت پوشش خدمات راهداری است گفت: راهداران استان در طرح زمستانه پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را پوشش می‌دهند، این در حالیست که به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در هفت‌ماهه امسال ۷۳۹ فقره پروانه عبور ترافیکی برای رانندگان ناوگان باری در این استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، محمد مشتری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه راهداران استان از اکنون آماده خدمات‌رسانی در جاده‌ها هستند، افزود: راهداران استان معمولاً از آبان ماه آمادگی دارند تا خدمات لازم را به مسافران و رانندگان عبوری از محورهای استان دارند اما طرح زمستانه به‌طور رسمی از آذرماه آغاز می‌شود. 

همچنین سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: صدور پروانه ترافیکی در استان طی هفت ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: رانندگان ناوگان باری با طول، ارتفاع، عرض و تناژ بالا مکلف هستند برای تردد در محورهای سطح کشور پروانه ترافیکی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: ناوگان باری با طول بیش از ۱۶ متر، ارتفاع بیش از ۴.۵ متر، عرض بیش از سه متر و ۱۶ سانتی‌متر و تناژ بیش از ۴۴ تن بدون داشتن پروانه ترافیکی حق تردد در جاده‌ها را ندارند.

وی بیان کرد: سرعت مجاز، ساعت مجاز و مسیر مجاز از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی ناوگان‌های باری قید می‌شود و راننده مکلف به رعایت آن است.

سبحانی گفت: پروانه‌های ترافیکی صادر شده عمدتاً در فصل برداشت گندم و برای کمباین داران بوده است.

نظر شما