شناسهٔ خبر: 30395 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قاسم زاده خبر داد:

جزییات راه‌اندازی پرواز مشهد - دهلی نو/ انجام ۶ هزار و ۸۹ پرواز خارجی در شش ماه نخست سال از فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد مديركل فرودگاه‌ مشهد در خصوص برقراری مسير پرواز مشهد– دهلی نوگفت: اين مسير پروازی با توجه به اينكه بخشی از جمعيت مسلمان هند در شهر دهلی سكونت دارندبرقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمدباقر قاسم‌زاده مديركل فرودگاه‌ مشهد در خصوص برقراری مسير پرواز مشهد– دهلی‌نو گفت: اين مسير پروازی با توجه به اينكه بخشی از جمعيت مسلمان هند در شهر دهلی سكونت دارند٬ برقرار شده به است.

محمدباقر قاسم‌زاده با بيان اينكه اين پرواز به صورت هفته‌يی انجام می شود، افزود: اين پرواز هر هفته جمعه‌ها از مشهد به مقصد دهلی انجام و بامداد روز شنبه از دهلی به فرودگاه بين‌المللی شهيد هاشمي نژاد وارد میشود.

وي با بيان اينكه پرواز مشهد-دهلی توسط شركت هواپيمايی ماهان،با ظرفيت ۲۲۰ مسافر و هواپيمای ايرباس A۳۰۰-۶۰۰ انجام مي‌شود، افزود: به‌طور متوسط سالانه ۲۰ درصد مسافرانی كه از فرودگاه بين‌المللی شهيد هاشمی نژاد تردد می كنند، مسافران مقاصد خارجی هستند.

به گفته وی در سال ۹۴ در مجموع ۱۲ هزار و ۷۳۹ پرواز خارجی از فرودگاه مشهد انجام شده كه يك ميليون و ۷۹۱ هزار و ۶۴۸ مسافر در اين مسيرها جابجا شده اند.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه مشهد، قاسم‌زاده افزود: در شش ماهه ابتدايی سال جاری ۶ هزار و ۸۹ پرواز خارجی از اين فرودگاه انجام شد كه در مجموع ۹۴۹ هزار و هفتاد مسافر را جابجا كرده‌اند.

گفتنی است؛ فرودگاه بين‌المللی شهيد هاشمي‌نژاد مشهد دومين فرودگاه پر تردد كشور بعد از مهرآباد است كه در شرايط عادی روزانه ۱۶۰ تا ۱۸۰ پرواز دارد، كه تعداد اين پروازها در ايام پيك به ۲۲۰ تا ۲۷۰ مورد افزايش مي‌يابد.

نظر شما