شناسهٔ خبر: 30431 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی دولت خبر داد:

دولت يازدهم مسکن مهر را تکمیل می‌کند/ پرداخت ۱۰۰۰میلیارد تومان برای تأسیسات واحدهای مسکن مهر/ خرید ۱۷ فروند هواپیما با روش ليزينگ

نوبخت محمدباقر نوبخت با تاكيد بر اين نكته كه دولت مسکن مهر را نمی‌سازد، بلکه آن را تکمیل می‌کند گفت: دولت قرار است هزار میلیارد تومان برای تأسیسات واحدهای مسکن مهر پرداخت کند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، «محمدباقر نوبخت» در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات گفت: باید به فضایی که دقیقا قبل از تحریم داشتیم برگردیم و از طرفی برخی بانکها با موانع مواجه هستند و نگرانی هایی مطرح است ولی دولت تلاش دارد طرفهای خارجی را موظف کند تا نه تنها به تعهدات برجام عمل کنند، بلکه علامت منفی هم به بنگاه های اقتصادی ندهند که نگرانی برای ورود به عرصه اقتصادی ایران به وجود آورند.
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه گفته شده ایران از طریق یک شرکت لیزینگ اقدام به خرید ۱۷ فروند هواپیما خواهد کرد، گفت: این اقدام تنها از طریق یک لیزینگ نیست، بلکه چندین شرکت شرایط خود را اعلام کرده اند و بر اساس نرخ سود و تملک و نوع اقساط جمهوری اسلامی ایران است که انتخاب خواهد کرد و کارها در حال انجام است که در صورت قطعی شدن، خبر اولین ورود هواپیما به فرودگاه مهرآباد یا امام خمینی(ره) را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد آخرین تمهیدات دولت برای رفع مشکل مسکن مهر گفت: دولت مسکن مهر را نمی‌سازد، بلکه موظف است تسهیلات لازم برای بخش تعاونی‌ها و بخش خصوصی برای اتمام پروژه مسکن مهر فراهم کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: دولت تلاش دارد با توجه به افزایش قیمت‌ها سقف وام را متناسب با آن افزایش دهد و از سوی دیگر قسمتی از قیمت تمام‌شده را که باری بر دوش متقاضیان است، بردارد.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: دولت قرار است هزار میلیارد تومان برای تأسیسات واحدهای مسکن مهر پرداخت کند.

نظر شما