شناسهٔ خبر: 30457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر از پروژه احداث بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی مطرح شد:

تحویل ۴۰ پروژه بیمارستانی بزرگ و کوچک در کشور/ پیشرفت ۸۳ درصدی پروژه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی

بازدید اجرای ۴۰ پروژه بیمارستانی با هدف افزودن ۴ هزار و ۶۰۰ تخت به چرخه سلامت کشور از برنامه‌های کاری امسال بوده که تا به امروز ۱۶ بیمارستان تحویل داده شده است، این در حالیست که پروژه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی با ظرفیت ۲۲۲ تخت و بخش‌های متعدد تخصصی درمان ۸۳ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در بازدید از پروژه احداث بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی گفت: در سال ۹۵ با وجود محدودیت منابع مالی برنامه‌ریزی شده ۴۰ پروژه بیمارستانی بزرگ و کوچک در کشور تکمیل شود که تا به امروز ۱۶ پروژه با ظرفیت یک هزار و ۳۰۰ تخت تحویل داده شده است.

محمدجعفر علیزاده با اعلام اینکه ۱۴ پروژه بیمارستانی از این تعداد بالای ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به ضرورت فراهم‌سازی زیرساخت‌های ارتقای سلامت تلاش می‌کنیم تا پایان امسال مابقی پروژه‌ها به پایان برسد.

وی گفت: ۱۰۰ پروژه بیمارستانی در کشور با ظرفیت ۲۳ هزار تخت در حال اجراست.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی منابع مالی حوزه پروژه‌های بیمارستانی کشور در سال ۹۵ را ۱۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

علیزاده در خصوص چگونگی اجرای پروژه احداث بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی گفت: بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی به عنوان قطب درمان و پزشکی شمال استان آذربایجان‌غربی مطرح شده و با توجه به نیازهای منطقه، ظرفیت این پروژه به ۲۲۲ تخت افزایش یافته است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی شده است پروژه احداث بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی، نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خوی پروژه احداث بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی بازدید کردند و طی جلسه‌ای با پیمانکار پروژه به بررسی روند اجرای عملیات ساخت و ساز پرداختند و دستورات لازم جهت تسریع در تکمیل پروژه صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی در بازدید معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی از پروژه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی گفت: ظرفیت پروژه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی با توجه به ضرورت ارتقای عرصه‌های درمان و سلامت در شمال استان به ۲۲۲ تخت افزایش یافته است.

داریوش نصر با بیان اینکه این پروژه برابر با استانداردهای جهانی پروژه‌های بیمارستانی در حال احداث است، افزود: بخش‌های متعدد تخصصی، ویژه و درمانگاه‌های تخصصی در پروژه بیمارستانی شهرستان خوی لحاظ شده است.

وی ادامه داد: اعتبار امسال پروژه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی، ۲۰۰ میلیارد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام اینکه شش پروژه ملی بیمارستانی در شهرهای خوی، سلماس، اشنویه، بوکان و تکاب احداث می‌شود، افزود: ظرفیت کل شش پروژه بیمارستانی استان، ۶۸۴ تخت است.

نظر شما