شناسهٔ خبر: 30462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمد رودباری خبر داد:

استقرار ۳۴ اکیپ راهداری زمستانی در محورهای همدان/ ضرورت توجه رانندگان به ۴۵ گردنه برف‌گیر استان/ اصلاح محورهای موردتردد زائران اربعین

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از همکاری ۵۰۰ نفر نیروی انسانی درقالب ۳۴ اکیپ در عملیات راهداری زمستانی این استان خبر داد.

محمد رودباری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: ۳۴ اکیپ راهداری را با ۲۷۰ دستگاه ماشین‌آلات برای عملیات زمستانی فعال کرده‌ایم.

رودباری افزود: ۱۰ هزار تن نمک از استان قزوین خریداری و حمل شده و ۳۰ هزار تن شن و ماسه نیز از خود استان فراهم کرده‌ایم و سایر تجهیزات موردنیاز نیز فراهم شده و ۵۰۰ نیروی انسانی آموزش‌دیده مجرب در گردنه‌ها مستقر شده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: ارتباط رادیویی با مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته برقرار است که مسافران می‌توانند از وضعیت راه‌ها اطلاع دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تمام محورهای مواصلاتی همدان برف‌گیرو این استان دارای ۴۵ گردنه به طول کلی ۲۴۰ کیلومتر است، افزود: راهداران استان آماده اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی هستند و مشکلی در تامین امنیت جاده‌ها نخواهیم داشت.

رودباری همچنین با بیان اینکه همدان درمسیر تردد زائران اربعین به مرز مهران قرار دارد، گفت: جلسه‌های متعددی را با هلال احمر و پلیس راه برگزار کرده‌ایم و عملیات نصب علائم و خط کشی محورهای مسیر زیارت اربعین انجام شده است.

وی همچنین گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان توانسته به دلیل رعایت مؤلفه‌های ایمنی جاده‌ای، گشت‌زنی و نظارت مداوم و مکرر محورهای مواصلاتی، فعال بودن سامانه‌ها، میزان تخلفات و ترددهای ارسالی، امداد جاده‌ای و فعال بودن راهدارخانه‌ها مقام دوم کشوری را کسب کند.

نظر شما