شناسهٔ خبر: 30483 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر به استان سیستان و بلوچستان انجام شد

بازدید آخوندی از عملیات احداث باند جدید فرودگاه بین‌المللی زاهدان/ رشد فیزیکی ۹۲ درصدی باند جدید فرودگاه

آخوندی درجمع وزیر راه‌و شهرسازی با حضور در فرودگاه زاهدان از عملیات احداث باند جدید این فرودگاه بازدید کرد و با اشاره به این که در دو سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای در فرودگاه‌ها انجام شده است، گفت: حدود ۶۵ میلیارد تومان در این فرودگاه سرمایه‌گذاری شده تا بتوان عملیات مربوط به احداث باند جدید را به پایان برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان در فرودگاه زاهدان مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت و در ادامه از عملیات احداث باند جدید فرودگاه به طول ۴۸۰۰ متر و با رشد فیزیکی ۹۲ درصدی بازدید کرد.

آخوندی در پایان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه زاهدان در جمع خبرنگاران گفت: ما برای تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان به زاهدان سفر کرده‌ایم و قرار است مذاکراتی را با استاندار و مدیران مربوطه داشته باشیم.   

وی با اشاره به بازدید خود از طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه زاهدان این فرودگاه را ازجمله فرودگاه‌های مهم کشور دانست و خبرداد: در دو سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای در فرودگاه انجام شده است.

آخوندی اعلام کرد: چیزی حدود ۶۵ میلیارد تومان در این فرودگاه سرمایه‌گذاری شده است تا بتوان عملیات مربوط به احداث باند جدید را به پایان برد.

به گفته آخوندی در صورت تکمیل نهایی باند جدید فرودگاه زاهدان پروازهای بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس ۳۵۰ امکان نشست و برخاست در این فرودگاه را خواهند داشت.

آخوندی اشاره کرد که سیستم‌های ناوبری و همین‌طور روشنایی فرودگاه زاهدان نیز به روز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت از جهت عملکرد پروازی، فرودگاه بین‌المللی زاهدان در منطقه، فرودگاه تراز اولی است و حتی این فرودگاه رقیبی در بین کشورهای همسایه ندارد.

آخوندی خبرداد: برنامه افزایش ترمینالی نیز برای این فرودگاه در سال آینده خواهیم داشت. وی به مذاکرات خرید هواپیما نیز اشاره کرد و گفت: با خریدهایی که در حال انجام است این فرودگاه می‌تواند یکی از مراکز فرودگاه‌های منطقه‌ای باشد که بتواند پروازهای منطقه‌ای استان‌های هم‌جوار مثل چابهار و کرمان را انجام دهد.

آخوندی همچنین به میزان نشست و برخاست‌ها در ۷ ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: فرودگاه بین‌المللی زاهدان در این ۷ ماه، ۷ درصد رشد پروازی داشته است. چیزی حدود ۲۳۵۰ نشست و برخاست در این مدت داشتیم و میزان مسافری که از این فرودگاه در ۷ ماه گذشته جابه‌جا شده ۲۴۸ هزار نفر بوده است./

نظر شما