شناسهٔ خبر: 30484 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در یک هفته:

سفر آخوندی به سیستان و بلوچستان/ تشریح برنامه‌های ادارات کل راهداری برای خدمات‌رسانی با زائرین اربعین/ اجرای ۴۰ پروژه بیمارستانی در آذربایجان غربی

گزارش آخر هفته  سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از مناطق حاشیه‌نشین، تشریح برنامه‌های ادارات کل راهداری استان‌های هم‌مرز با کشور عراق برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین و اجرای ۴۰ پروژه بیمارستانی در آذربایجان غربی از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است. 

یزد

نشست تخصصی ایران شهر با موضوع توسعه فضایی پایدار در پرتو اندیشه ایرانشهری در محل دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برگزار شد.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات ساخت در تمامی قطعات باقی‌مانده پروژه ملی احداث راه آهن مراغه – ارومیه فعال بوده و احداث ایستگاه راه‌آهن نقده به اتمام رسیده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از آماده‌سازی ۳۲۸ دستگاه ماشین‌ سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و استفاده از تمام ۷۵۰ نیروی ثابت، قراردادی و شرکتی راهداری برای عملیات راهداری زمستانی خبر داد.

اجرای ۴۰ پروژه بیمارستانی با هدف افزودن ۴ هزار و ۶۰۰ تخت به چرخه سلامت کشور از برنامه‌های کاری امسال بوده که تا به امروز ۱۶ بیمارستان تحویل داده شده است، این در حالیست که پروژه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهرستان خوی با ظرفیت ۲۲۲ تخت و بخش‌های متعدد تخصصی درمان ۸۳ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: راه‌اندازی پارکینگ ۳۵ هکتاری در چزابه و افتتاح سالن بزرگ مسافری جدید در شلمچه از جمله اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران اربعین است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با انتزاع رویکرد این اداره کل بیش از گذشته معطوف به مدیریت و ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی در کنار امور شهرسازی می‌شود.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اظهار تاسف از رتبه ۳۱ کردستان در حوزه آسفالت راه روستایی، دلیل عدم رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این استان را شرایط کوهستانی عنوان کرد.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در سال ۹۲ راه‌های روستایی آسفالته استان حدود ۰.۲ درصد بود که امسال این آمار به ۷۸.۱ درصد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از شناسایی ۴۷ نقطه پرتصادف و اقدام برای ایمن‌سازی این نقاط خبر داد.

لارستان

طی مراسمی با حضور استاندار فارس، نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی و اهالی بخش لطیفی لار، مجتمع خدماتی - رفاهی دومنظوره شهید مغنیه لارستان به بهره‌برداری رسید.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به این که در طی سه سال گذشته میزان برخوردار بودن راه‌های روستایی استان از ۳۹.۵ درصد به ۵۰.۵درصد رسیده است، گفت: ما توانستیم ۵۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی را نیز روکش آسفالت کنیم.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی نشست دوستانه‌ای را با مدیران و متصدیان تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر استان برگزار کردند.

همدان

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بازدید از مراکز معاینه فنی خوردهای سبک و سنگین را امری ضروری خواند و گفت: نظارت بر این مراکز موجب ایمنی بیشتر وسایل نقلیه در جاده‌ها خواهد شد، این در حالیست که مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان همدان، از کسب رتبه دوم استان همدان در عملکرد سامانه‌های هوشمند این مرکز در سطح کشور در سه ماهه دوم امسال خبر داد.

اردبیل

استاندار اردبیل در بیست و سومین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با تأکید براینکه بیش از ۲ هزار هکتار بافت ناکارآمد در این استان وجود دارد گفت: قطعا رسیدگی به این مناطق علاوه بر نگاهی به مسائل شهری به توجهی اجتماعی و دیدگاه جامعه‌شناسی احتیاج دارد.

فارس

با حضور هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی، معاون امور عمرانی استانداری فارس و جمعی از مسئولان استانی و محلی، پروژه تجاری - گردشگری (رستوران سنتی) ارامنه به‌منظور احیا و حفاظت از بافت فرسوده شیراز کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس به همراه معاون حمل و نقل و تعدادی از کارشناسان از محل استقرار دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان استان فارس به زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه بازدید به عمل آورد.

کرمانشاه

معاون وزیر راه و شهرسازی در چهارمین جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار کرمانشاه با تأکید براینکه احداث خانه گفتمان شهری، از بهترین راهکارها برای حفظ آثار تاریخی در کشور به شمار می‌رود گفت: در این مسیر می‌توانیم از آثار و ساختمان‌های به جای مانده برای ایجاد فضایی جهت گفت‌وگو بین متخصصان استفاده و به این‌ترتیب ارزش واقعی آن‌ها را حفظ کنیم.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از پیش‌بینی اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان سینا شهرستان زرند در سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به این شهرستان خبر داد.

تهران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه زائران اربعین این استان از مرز مهران جابجا می‌شوند از عدم محدودیت فروش بلیت در ایام اربعین از پایانه‌های تهران به مقصد سایر استان‌ها خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از زمان شروع سفرهای زائران اربعین حسینی در تاریخ ۲۰ آبان خبر داد و گفت: از تاریخ ۳۰ آبان تا ۵ آذر برای زمان برگشت از مهران به تهران مشخص شده است.

خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی با بیان اینکه زائران اربعین این استان از مرزهای چزابه و شلمچه جابجا می‌شوند از اختصاص ۱۵۰۰ اتوبوس برای اعزام زائران اربعین این استان خبر داد.

گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: تردد در محورهای استان اعم از ورودی و خروجی حدود ۸ درصد در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، این در حالیست که به گفته وی با پایان فصل تابستان و اتمام طرح تابستانی در این اداره کل با تشکیل جلسات متعدد هماهنگی داخلی و مورد بازدید قرار دادن ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز، خود را جهت انجام مطلوب طرح راهداری زمستانی ۹۵ آماده نموده‌ایم.

ایرانشهر

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان(منطقه ایرانشهر) با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های مهمی را در استان در دستور کار دارد که توسعه بندر شهید بهشتی از جمله آن‌هاست ، گفت: درطرح توسعه این بندر افزایش حمل بار از دو و نیم میلیون تن به هشت میلیون تن، انجام شده است و چشم‌انداز توسعه فازهای آینده حمل بار هشتادو پنج میلیو ن تن در سال است.

سیستان و بلوچستان

وزیر راه‌و شهرسازی با حضور در فرودگاه زاهدان از عملیات احداث باند جدید این فرودگاه بازدید کرد و با اشاره به این که در دو سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای در فرودگاه‌ها انجام شده است، گفت: حدود ۶۵ میلیارد تومان در این فرودگاه سرمایه‌گذاری شده تا بتوان عملیات مربوط به احداث باند جدید را به پایان برد./

نظر شما