شناسهٔ خبر: 30498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیدعلایی در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان همدان مطرح کرد:

به دنبال کوچک‌سازی و مناسب‌سازی ادارات هستیم/ پیش‌قدمی وزارت راه و شهرسازی برای انجام برنامه جامعه اصلاح ساختار

سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان همدان گفت: فرهاد فرزانه با کوله‌باری از تجربه با انتصاب شایسته دوباره به وزارت راه و شهرسازی بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، سیدسعید سید اعلایی در آیین تکریم مهندس رودباری مدیرکل سابق راه و شهرسازی و معارفه مهندس فرهاد فرزانه به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، اظهار کرد: همدان یکی از استان‌های مهم در مسیر غرب کشور است که بر اساس گفته‌ها، شنیده‌ها و نوشته‌ها جزو شهرهای قدیمی ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان از لحاظ جمعیتی چهاردهمین و از لحاظ وسعت سومین استان در کشور است، افزود: همدان به عنوان کریدور غرب به شرق و هم‌جوار با ۶ استان کشور در شاهراه اصلی قرار گرفته و از این لحاظ دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای در محور مواصلاتی کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همدان به عنوان پخش کننده ترافیک در غرب کشور است، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد ترافیک غرب کشور در استان همدان مدیریت می‌شود که ساخت آزادراه‌هایی در استان در چند سال گذشته گواه این موضوع است.

وی در خصوص انجام برنامه جامع اصلاح ساختار که در دستور کار همه وزارتخانه‌های کشور قرار گرفته است نیز خاطرنشان کرد: بر اساس این برنامه که در سه سال گذشته در برنامه کاری وزارتخانه‌های اجرایی قرار گرفته است، وزارت راه و شهرسازی برای انجام برنامه جامعه اصلاح ساختار پیش قدم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از مردادماه امسال پس از نقد و بررسی که در وزارت راه و شهرسازی انجام شد ساختار جدید این اداره به تصویب رسید و موضوع معاونت حمل و نقل و برنامه‌ریزی منابع هم‌اکنون تصویب و در حال اجرا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این وزارتخانه به دنبال کوچک‌سازی و مناسب‌سازی ادارات هستیم، تصریح کرد: ساختار ادارات و مدیریت راهداری از مجموعه راه و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده و همچنین توانسته‌ایم مسئولیت راهداری کشور را در استان‌ها واگذار و عملی کنیم.

سیداعلایی با اشاره به اینکه امکان مدیریت واحد در راه و شهرسازی عملی شده و در حال پیگیری است، تأکید کرد: باید همه مسئولان به این امر توجه داشته باشند که خدمت در نظام جمهوری اسلامی یک موهبت الهی است که باید همه تلاش‌ها در مسیر خدمت هر چه بیشتر به مردم تحقق بگیرد.

وی ضمن تشکر از خدمات مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان همدان و قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی او در مدت خدمت ۲۸ ماهه وی یادآور شد: جای بسی خرسندی است که مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان که سابقه ۶ سال معاونت شهرسازی و معماری و خدمت در میراث فرهنگی و استانداری را دارد با کوله‌باری از تجربه، با انتصاب شایسته دوباره به وزارت راه و شهرسازی بازگردانده شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در پایان صحبت‌های خود خطاب به مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان همدان افزود: نکته مورد توجه که همیشه در تودیع و معارفه مدیران به آن اشاره می‌کنم مجاهدت و مراقبت در کار است که باید در این وزارتخانه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در ادامه آیین، فرهاد فرزانه با بیان اینکه درس اخلاق، کار شبانه‌روزی و بدون حاشیه را از مدیرکل سابق راه و شهرسازی آموخته‌ام، اظهار کرد: دغدغه ارائه خدمت خوب همیشه در این وزارتخانه هم در حوزه راه و هم در حوزه شهرسازی وجود داشته و اینکه کار باید چگونه و با چه کیفیتی انجام شود.

وی با بیان اینکه در هر دو حوزه با کالبد و جان افراد جامعه مواجه هستیم، افزود: این دو حوزه راه و شهرسازی از نظر کار و فعالیت تفاوت‌های زیادی با هم دارند که در این راستا باید گفت اشتراکات زیادی نیز در این دو حوزه وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه چطور باید در این مجموعه کار شود و نقاط مشترک این دو حوزه در چیست، گفت: ابتدا باید برای این سؤال‌ها جواب خوبی پیدا کنیم و اینکه این کارها بیشتر به اقدامات برون‌شهری و درون‌شهری در این اداره بازمی‌گردد.

فرزانه در خصوص مسئله بافت‌های فرسوده در شهرها بیان کرد: در بازآفرینی فیزیکی این بافت‌ها آنچه فراموش شده، هویت یک محله است که باید در بازآفرینی این‌گونه بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها به آن توجه خاصی داشت.

وی با بیان اینکه مدیریت وی در حوزه راه و شهرسازی استان با بازنگری طرح تفضیلی در همدان هم‌زمان شده است، ادامه داد: باید در بازنگری این طرح جامع بیشتر با چگونگی معماری ایرانی اسلامی آشنا شویم و اینکه محرمیت، اشرافیت، نور و ارتفاع یک مجتمع مسکونی چگونه باید در معماری شهری لحاظ شود.

نظر شما